صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / دستورالعمل جامعی در خصوص تالاب هامون تدوین نشده است
دستورالعمل جامعی در خصوص تالاب هامون تدوین نشده است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان:

دستورالعمل جامعی در خصوص تالاب هامون تدوین نشده است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تاکنون دستورالعمل جامعی در خصوص تالاب بین الملل هامون تدوین نشده است گفت: تاکنون برای حل مشکلات تالاب بین المللی هامون به یک جمع بندی جامع دست پیدا نکرده ایم.

هامون

به گزارش کسب و کار نیوز، رضا اربابی در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی و کانون ریزگردهای شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان در سرسرای فرمانداری زابل افزود: با شروع بکار دولت تدبیر و امید و وضعیت خاص شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری آبیاری نوین به دشت سیستان، کاهش تعرفه برق در پایین ترین سطح، افزایش اعتبارات بیابان زدایی، احداث بیمارستان تنفسی و مرکز سل، چاهک های کشاورزی و توسعه استخرهای پرورش ماهی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

اربابی اظهار کرد: مردم سیستان در شرایط سختی به سر می برند و هجوم ریزگردها در منطقه با کوچکترین وزش بادی موجب شرایط بحران در منطقه می شود.

رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: کمیته عملیاتی رفع مشکلات ریزگردهای شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل می شود .

علی محمد لطیفی افزود: مسائل خاص استان سیستان وبلوچستان به راحتی با راهکار و نسخه های کارآمد حل می شود به طوری که دانشگاهها باید ذهن خلاق نخبگان علمی، هیات علمی، دانشجویان و محققان این استان را درگیر این موضوعات کنند.

وی بیان کرد: معضل ریزگردها و گرد غبار در خوزستان بدلیل خاک شور، زه آب و دیگر موضوعات دارای پیچیدگی خاص خود است در حالی که در منطقه سیستان این پیچیدگی وجود ندارد و خاک حاصل خیز و پوشش گیاهی آن می توان این تهدید را به فرصت تبدیل کند.

رئیس کارگروه محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در طرح پایلوت کانون یک خوزستان در پنج هزار و ۷۰۰ هکتار افزون بر ۸۰۰ شغل ایجاد شده است.

وی گفت: برنامه جامع تحقیقاتی با محوریت دانشگاههای استان سیستان و بلوچستان طراحی و تکالیف سازمان های اجرایی مشخص شود. مردم دیگر از سخن گفتن خسته شدند و بدنبال کار عملیاتی هستند .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.