صفحه اصلی / استان ها / کردستان / خطرات بیشتری محیط زیست کردستان را تهدید می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

خطرات بیشتری محیط زیست کردستان را تهدید می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در خصوص آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها گفت: در سال جاری با توجه به نزولات جوی که وجود داشت قطعا نسبت به گذشته خطرات بیشتری محیط زیست استان را تهدید می‌کند.

آتش سوزی در آبیدر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان از به حداقل رسیدن آتش سوزی در مراتع و جنگل های استان طی دو سال گذشته با مشارکت بیشتر روستائیان و دهیاری ها و فرمانداری ها خبر داد .

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه کردستان، امیر قادری در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال مراسم سالگرد ارتحال امام بیشتر به صورت استانی و شهرستانی برگزار می شود، باید تلاش کنیم تا این مراسمات در شأن ایشان برگزار شود و لذا دستگاه های مختلف آمادگی لازم را در این ایام داشته باشند.

وی در ادامه پیرامون اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ که مربوط به مدیریت بحران است، گفت: سازمان مدیریت بحران کشور بخشی از این اعتبارات را در اختیار دستگاه های ملی قرار می دهد و لذا ادارات استانی باید پیگیر سهم خود از دستگاه های ذیربط و مافوق خود در سطح کشور باشند .

قادری از خسارت ۳۸۶ میلیارد تومانی به باغات و مزارع استان خبر داد و افزود: بنابراین ضروری است مردم و صاحبان زمین های زراعی و باغات با بیمه ارتباط مستمر داشته و مردم برای استفاده از این ظرفیت توجیه شوند .

وی با بیان اینکه هزینه جبران خسارت کشاورزان نیز از محل ماده ۱۰ و ۱۱ اعتبارات حوادث پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که رقمی به این منظور در اختیار استان قرار بگیرد حتما به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی تأکید کرد: نه تنها آبیدر، بلکه تمام نقاط جنگلی استان باید زیرپوشش حفاظت در برابر آتش سوزی قرار بگیرد و در این زمینه لازم است از مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد این حوزه استفاده کنیم، چراکه مردم نشان داده‌اند در هر عرصه‌ای از جمله مهار آتش سوزی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

قادری ذکر کرد: در سال ۹۴ آتش سوزی‌های نسبتا شدیدی در سطح استان رخ داد، اما خوشبختانه طی دو سال گذشته با جذب مشارکت بیشتر روستائیان و دهیاری ها و همکاری بیشتر فرمانداری ها، این آتش سوزی‌ها به حداقل رسید.

وی تصریح کرد: با هماهنگی دفتر امور روستایی استانداری از محل اعتبارات دهیاری های استان تجهیزات موردنیاز برای مقابله با آتش سوزی خریداری شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: پرداخت اعتبارات بیشتر به دهیاری هایی که در زمینه پیشگیری از آتش سوزی فعالیت بهتری دارند، می تواند در کاهش احتمال آتش سوزی در نقاط مختلف استان اثرگذار باشد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.