صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / آقای کی‌روش! به خودت بیا
آقای کی‌روش! به خودت بیا

آقای کی‌روش! به خودت بیا

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - ظنز ورزشی

کارلوس کی روش

محمدرضا بلندی

متاسفانه این روزها کارها در فوتبال ایران برعکس انجام می‌شود. در حالی که در هیچ کجای دنیا سرمربی تیم ملی هیچ دخالتی در انتخاب بازیکنان تیم ملی برای هیچ مسابقاتی ندارد متاسفانه در ایران کارلوس کی‌روش در اقدامی خودسرانه لیست ۲۴ نفره تیم ملی را برای جام جهانی اعلام کرد. البته این حرکت با واکنش به موقع نمایندگان مجلس که وظیفه انتخاب بازیکنان تیم ملی را دارند خنثی شد. ۱۴ نفر از “مربی – نماینده”های کُرد مجلس در تذکری کتبی به وزیر ورزش از او خواستند تا لیست تیم ملی را تغییر دهد تا کی‌روش بفهمد در کاری که به او مربوط نیست، نباید دخالت کند.

علاوه بر این، متاسفانه شنیده می‌شود کی‌روش تیم ملی را شبانه به یک اردوی تدارکاتی برده و مخفیانه تیم را تمرین هم می‌دهد؛ این در حالی است که نمایندگان مجلس این روزها بدون تیم مانده‌اند. با این گستاخی کی‌روش دور از انتظار نیست که ناگهان چشم باز کنیم و ببینیم که ترکیب تیم ملی در جام جهانی را هم خودش انتخاب کرده و ایران را مضحکه خاص و عام کرده است.

آقای کی‌روش! به خودت بیا. ما شما را به ایران نیاورده‌ایم که پا را از گلیمت درازتر کنی و در مورد مسائل کلان و حساس کشور مثل لیست تیم ملی تصمیم بگیری. شما به همان مسائل پیش پا افتاده‌ای مثل لایحه حمایت از کودکان و زنان یا نرخ ارز و قیمت مسکن و طلاق و غیره که به خاطرشان تو را به ایران آوردند توجه کن.  

ما از نمایندگانی که با شعار “صعود به یک هشتم نهایی جام جهانی را با ما تجربه کنید” به مجلس راه یافته‌اند انتظار داریم دست اجنبی را از تیم ملی دور کنند. آنها در اولین اقدام باید با یک طرح سه فوریتی در مجلس ترکیب اصلی تیم ملی را انتخاب کنند. با توجه به شناختی که ما از آنها داریم احتمالا سیستم ۲-۲-۲ دفاعی یا ۴-۴-۴ تهاجمی با یک مهاجم کاذب بیشترین رای را خواهند آورد. انتخاب این که تیم ملی باید از عمق حمله کند یا از جناحین و مشخص شدن نحوه پرس و آفساید گیری هم از دیگر وظایف نمایندگان است.

این حرکت می تواند لرزه به تن تمام حریفان ما در جام جهانی بیندازد چرا که همه می‌دانند هیچ نماینده‌ای بدون سابقه قهرمانی در چمپیونز لیگ به مجلس راه پیدا نمی‌کند. تصور این که کی‌روش بدون هیچ تخصصی در فوتبال، تیم ملی را ارنج کند و تعویض‌های تیم ملی را هم خودش انجام دهد هم ترسناک است و هم نگران‌کننده. بنابراین پیشنهاد ما این است که بعد از انتخاب هیات رییسه مجلس، یک رای گیری هم برای کادر فنی مجلس برای تیم ملی برگزار شود تا به روسیه بروند و با حبس کی‌روش در زیرزمین ورزشگاه، نیمکت تیم ملی را به صاحبان اصلی‌اش برسانند.

علاوه بر این، یک نفر از آنها هم می‌تواند با خرید پرچم حریفان ایران آینده‌نگری کند تا در صورت خروج حریفان از زمین در پایان دو نیمه، خروج دروازه‌بان حریف از دروازه، خروج مربیان از محوطه مخصوص یا خروج کارت زرد و قرمز از جیب داور و خلاصه خروج هر کس از هر جا، سریعا پرچم‌شان را خط خطی کند تا حریفان ایران با چهره‌ای مضطرب و شکست خورده و با گفتن جمله “حالا چه خاکی بر سرمان بریزیم” و با چهره‌ای مغموم، زمین را ترک کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.