صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / آب و برق پس از دخانیات کمترین سهم را درسبد هزینه خانوار دارد
آب و برق پس از دخانیات کمترین سهم را درسبد هزینه خانوار دارد

وزیر نیرو:

آب و برق پس از دخانیات کمترین سهم را درسبد هزینه خانوار دارد

وزیر نیرو با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه آب و برق از ابتدای اردیبهشت ماه امسال گفت: باوجود این، هنوز آب و برق بعد از دخانیات کمترین سهم را در سبد هزینه های خانوار در کشور داراست.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا, از محل این برنامه حاکیست که رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد نمرود شهرستان فیروزکوه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: فاصله قابل ملاحظه ای تا قیمت تمام شده (آب و برق) داریم و این نرخ باید اصلاح شود.
وی اظهارامیدواری کرد که فاصله قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی (قیمت کنونی) موجب نشود مردم با دشواری های سختی مواجه و ما در عرضه آب و برق پایدار با اختلال مواجه نشویم.
قبل از افزایش هفت درصدی قیمت آب و برق، وزارت نیرو قیمت تمام شده هر مترمکعب آب شهری را یک هزار تومان اعلام می کرد درحالی که به قیمت ۴۰۰ تومان عرضه می شد. با افزایش هفت درصدی نرخ آب، قیمت هر مترمکعب آب برای مشترکان شهری فقط ۲۸ تومان و برای مشترکان روستایی هفت تومان افزایش یافته است.
اردکانیان که امروز پس از افتتاح چند طرح در شهرستان های ورامین، پاکدشت، قرچک و پردیس استان تهران برای بازدید از سد نمرود وارد شهرستان فیروزکوه شده بود در ادامه مصاحبه خود، با اشاره به پروژه سد نمرود گفت: این سد بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد که درصورت تامین اعتبار آن به میزان ۲۸۰ میلیارد تومان با کمک سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر آماده بهره برداری خواهد شد.
به گفته وی، سد نمرود افزون بر ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب را برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی، صنعت و حقابه های زیست محیطی تامین می کند.
وی در پاسخ به پر سش خبرنگاری مبنی بر حقابه مردم پایین دست سد نمرود و زمین های روستای «سُله بُن» که با بهره برداری از سد به زیر آب خواهد رفت اظهارداشت: باید مشکلات صاحبان این زمین ها را حل کرد و به حقابه ها تخصیص یابد.
شهرستان فیروزکوه در شرق تهران واقع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.