صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / چهار محال و بختیاری گرفتار معضل بیکاری شده است
چهار محال و بختیاری گرفتار معضل بیکاری شده است

نماینده مردم بروجن در مجلس:

چهار محال و بختیاری گرفتار معضل بیکاری شده است

نماینده مردم بروجن در مجلس شوراس اسلامی نیز گفت: استان چهار محال و بختیاری گرفتار معضل بیکاری شده است و امید است راهکاری مناسب برای حل آن ارائه شود.

بیکاری

به ‌گزارش ایسنا، اردشیر نوریان۱۰ خرداد ماه در کارگروه تخصصی اشتغال استان، اظهار کرد: ابر چالش کشور، بیکاری است. لازم است این ابر چالش در راس تمام امورات مدیران کشور قرار گیرد تا حل شود اما متاسفانه این امر دیده نمی‌شود.

نوریان با اشاره به اینکه این ابر چالش با یک پروسه معیوب روبرو است و باید درمان شود که بخشی از آن در استان قابل حل است، گفت: بیکاری مشکل اصلی مملکت است و اصل نظام را نشانه می‌گیرد پس باید برای حل آن فکری اساسی کرد.

وی تصریح کرد: بیان موضوعات خرد و ناهماهنگ ، نشانه عدم تسلط بر موضوع است و این امر باید در استان حل شود اما برخی موضوعات در سطح ملی حل خواهد شد.

نوریان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست در استان‌هایی که انباشتی از فقر و بیکاری و عقب افتادگی مزمن مواجه هستیم، اقدامی موثر صورت گیرد زیرا این امر با روش‌های جاری که در کشور اجرا می‌شود، حل شدنی نیست و باید این استان‌ها کمی خاص‌تر و براساس ظرفیت داخلی خود، دیده شوند.

با کاهش تورم، رغبت برای سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد

نماینده مردم اردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تورم باید در سطح کشور حل شود تا رغبت برای تولید و سرمایه‌گذاری افزایش یابد و بیکاری کاهش یابد.

به ‌گزارش ایسنا، محمد خالدی ۱۰ خرداد ماه در کارگروه تخصصی اشتغال استان، اظهار کرد: باید پاسخگو بود که چرا اشتغال استان با این شرایط روبرو شده است.
وی با اشاره به اینکه برای حوزه کسب و کار در کشور موانع بزرگی وجود دارد و مهم‌ترین آن دسترسی به منابع مالی است، افزود: موضوع تورم باید در سطح کشور حل شود تا رغبت برای تولید و سرمایه‌گذاری افزایش یابد و بیکاری کاهش یابد.

خالدی بی‌ثباتی سیاست‌ها را مشکل دیگری دانست و گفت:گاهی با آمدن یک وزیر جدید سیاست‌های حوزه اشتغال تغییر می‌کند و همین امر مشکلات زیرساختی را ایجاد کرده است.

وی از تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی در روز گذشته در مجلس شوراس اسلامی خبر داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند و اعتبارات بیشتری را از این محل جذب کنند. استان به شدت نیازمند دیده شدن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز اظهار کرد: در مشاغل خانگی سهم استان ۲۲٫۵ میلیارد تومان بوده که به بانک‌های عامل ابلاغ شد از این میزان ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است و بیش از ۱۱ میلیارد تومان از تسهیلات معادل ۴۸٫۵ درصد جذب شده است.

سید حفیظ‌الله فاضلی در زمینه اشتغال روستایی و عشایری گفت: ۳۲۵۶ طرح ثبت نام شده و از این میزان ۱۷۶۰ طرح در دستگاه‌های اجرایی تایید شدند و ۳۸۴ طرح به دلیل نواقص، مورد بازرسی مجدد قرار گرفتند.

وی ادامه داد: ۲۶۲ طرح از این طرح‌ها نیز در کمیته فنی استان تایید شدند و به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدندکه این طرح‌ها برای ۱۸۲۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد و ارزش طرح‌ها ۱۴۳ میلیارد تومان است.

فاضلی تصریح کرد: ۲۳۰ طرح از سوی بانک‌ها بررسی شده است و تسهیلات به ۳۲ طرح اشتعالزا از سوی بانک‌ها در حال پرداخت است.

وی تصریح کرد: ۱۹۰ طرح خوداشتغالی به ارزش ۳ میلیارد تومان در زمینه صنایع دستی و فرش همچنین ۱۸ طرح صنعتی و صنفی در کمیته فنی به مبلغ ۶ میلیارد تومان تصویب شده که پس از رفع نواقص در سامانه به بانک ارسال می‌شود.

فاضلی با اشاره به ثبت نام ۸۰۱ نفر در سامانه کارا، گفت: ۴۶۲ طرح توسط دستگاه‌های اجرایی تایید شدند و ۶۲ طرح در کمیته فنی تایید شده و ۴۳ طرح به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت ب ۱۹ طرح، تسهیلات در حال پرداخت است.

وی با بیان اینکه سهم استان در اشتغال فراگیر ۴۰۳ میلیارد تومان است، گفت: خدمات فرهنگی و هنری، پوشاک، مصنوعات چوبی و خدمات ورزشی از رستههای پیشنهادی برخی از دستگاه‌های اجرایی استان است.

 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.