صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / مشهد برای تمامی افراد ناسالم است/ سجاد بسیار ناسالم
مشهد برای تمامی افراد ناسالم است/ سجاد بسیار ناسالم

مشهد برای تمامی افراد ناسالم است/ سجاد بسیار ناسالم

شاخص کیفیت هوای مشهد هم‌اکنون باعدد 168در شرایط ناسالم برای تمامی افراد و در وضعیت هشدار قرار دارد.

آلودگی هوای مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، بنا بر اعلام مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد بر اساس آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه‌های سطح شهر شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۳ امروز پنج‌شنبه، ۱۰ خردادماه، با عدد ۱۸۳ در شرایط ناسالم برای تمامی افراد و در وضعیت هشدار قرار دارد.

مقایسه غلظت آلاینده‌ها نشان‌دهنده  این است که غیر از اُزُن و دی‌اکسید گوگرد برغلظت تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت در سطح شهر مشهد افزوده شده است.

بیش‌ترین بار آلودگی از ایستگاه «سجاد» با شاخص ۲۷۹ گزارش شده است و هوای این منطقه در شرایط بسیارناسالم قرار دارد. هم‌چنین کم‌ترین آلودگی از ایستگاه «حرم مطهر» با شاخص ۱۳۰ گزارش شده است و هوای این منطقه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه‌های «خیام جنوبی» با شاخص ۲۴۹، «چمن» با شاخص ۲۲۸، «سرافرازان» با شاخص ۲۱۰، «کریمی» با شاخص ۲۰۷ در شرایط بسیار ناسالم و در ایستگاه‌های «طق» با شاخص ۱۹۸، «سمزقند» با شاخص ۱۹۷، «خیام شمالی» با شاخص ۱۹۳، «شهر» با شاخص ۱۸۲، «لشکر» با شاخص ۱۷۸، «آوینی» با شخص ۱۷۰، «ویلا» با شاخص ۱۶۹ در شرایط ناسالم برای تمامی افراد و در ایستگاه‌های «الهیه» با شاخص ۱۳۹، «صدف» با شاخص ۱۳۲، «تقی‌آباد» با شاخص ۱۳۱ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش، این شرایط هوایی باعث افزایش قابل توجه بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زود رس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت می‌شود، لذا در شرایط کنونی توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند. سایر افراد باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.