صفحه اصلی / استان ها / کردستان / طلب ۳۰۰ میلیارد ریالی آبفا کردستان از مشترکان
طلب ۳۰۰ میلیارد ریالی آبفا کردستان از مشترکان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان اعلام کرد:

طلب ۳۰۰ میلیارد ریالی آبفا کردستان از مشترکان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: این شرکت ۳۰۰ میلیارد ریال از مشترکان خود طلب دارد که ۲۵۰ میلیارد ریال آن مربوط به دستگاه های اجرایی، دولتی و نیروهای نظامی و انتظامی است.

تصفیه خانه فاضلاب انگلیس

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین محمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۱۶۱ هزار نفر در مناطق شهرنشین استان سکونت دارند که ۱۰۰ درصد این جمعیت از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حجم آب تولیدی در شهرهای استان ۱۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار مترمکعب بود، افزود: تعداد کل انشعابات موجود در بخش آب ۳۵۱ هزار و ۵۰۰  فقره است که از این تعداد ۱۵ هزار و ۵۰۰ فقره در سال گذشته به مشترکان واگذار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۵۳ کیلومتر عملیات توسعه و بیش از ۱۷ کیلومتر عملیات اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال آب توسط شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در شهرهای مختلف استان اجرا شد.

وی ذکر کرد: بخشی از منابع تأمین آب شهرهای استان ( ۲۷) شهر از محل منابع زیرزمینی به میزان ۴۱ درصد و شامل ۱۲۲ حلقه چاه، ۱۳ دهنه چشمه و یک رشته قنات است و بخش دیگر منابع تأمین آب شهرهای استان از محل منابع سطحی به میزان ۵۹ درصد و از ۶ واحد سد شامل سدهای قشلاق، بوکان، چراغ ویس، بانه، عباس آباد و گاوشان است.

محمدی اعلام کرد: با اجرای برنامه های توسعه تولید آب در سال جاری و با توجه به بارندگی‌های اخیر و همچنین ذخیره آب موجود در پشت سدها، امکان قطعی و یا جیره بندی آب در فصل گرم وجود ندارد، اما با این حال از شهروندان درخواست می‌شود نسبت به صرفه جویی و مدیریت مصرف آب همواره اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان در ادامه گفت:بیش از ۹۰ درصد مطالبات این شرکت از ادارات دولتی و نهادهای نظامی مستقر در استان و طولانی ترین بدهی مربوط به پنج سال قبل است .

محمدی اظهار کرد: مطالباتی که آبفا از اشخاص حقوقی و حقیقی دارد، علاوه بر تحمیل بار مالی باعث کاهش مانور شرکت برای بهسازی و نوسازی شبکه انتقال می شود که در صورت وصول این مطالبات، شرکت می تواند بسیاری از فعالیت های نوسازی خط انتقال خود را انجام دهد.

وی تأکید کرد: ۳۰ درصد از هفت هزار کیلومتر شبکه خط انتقال و توزیع این شرکت در استان کردستان دچار فرسودگی شده و این فرسودگی به همراه برداشت های غیر مجاز باعث پرت حدود ۳۰ درصدی تولید آب شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف گفت: این شرکت در چند سال گذشته تعاملات خود با رسانه را به این سمت معطوف کرده و استفاده از توان و ظرفیت رسانه ها با راهکارهایی از جمله امضای تفاهم نامه ها و ارتباط تنگاتنگ را در اولویت قرار داده است .

محمدی تصریح کرد: با وجود اینکه ۸۰ درصد از مشترکان استان زیر میانگین الگوی مصرف کشور که همان ۲۰ متر مکعب در ماه است، مصرف دارند اما باز هم تلاش برای کاهش این میزان با همکاری مردم و رسانه ها ادامه دارد.

وی اضافه کرد: اکنون میانگین مصرف آب شرب در کشور حدود دو برابر میانگین مصرف در جهان است و از این رو فرهنگ سازی در این زمینه ضرورتی دو چندان می طلبد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان همچنین از کاهش متوسط زمان رفع حوادث اتفاقات حوزه آب در شهرهای استان به نسبت سال ۹۲ از دو روز به کمتر از پنج ساعت خبر داد و افزود: با راه اندازی سامانه رسیدگی به اتفاقات آب به این موفقیت دست یافته ایم و از طریق این سامانه، تمام کار مشترکان از شروع تا اتمام کار را رصد می کنیم .

وی یادآور شد: سالانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب آب شرب توسط شرکت آب و فاضلاب استان کردستان تولید و در شبکه توزیع می شود .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.