صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ضیافت استیکی پامپئو با مقام‌ ارشد کره‌شمالی!
ضیافت استیکی پامپئو با مقام‌ ارشد کره‌شمالی!

ضیافت استیکی پامپئو با مقام‌ ارشد کره‌شمالی!

وزیر خارجه آمریکا با هدف رایزنی درباره نشست ماه آتی میان رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ، در نیویورک میزبان یک مقام ارشد کره‌شمالی بود و با استیک از او پذیرایی کرد.

پامپئو چول کره شمالی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کیم یونگ چول که دست‌راست کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی شناخته می‌شود، ارشدترین مقام کره‌شمالی است که طی ۱۸ سال گذشته به ایالات متحده سفر کرده است.

نماینده پیونگ‌یانگ در آپارتمان یک دیپلمات آمریکایی در منهتن نیویورک میهمان شد و دو نشست دیگر هم برای امروز برنامه‌ریزی شده است. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران درباره این شام کاری گفت: عالی بود. شام کاری خوبی با کیم یونگ چول در نیویورک داشتیم. استیک، ذرت و پنیر در منو بود.

این سومین دیدار میان این مقام‌هاست که روی نهایی کردن طرح نشست ۱۲ ژوئن برای پایان دادن به بن‌بست هسته‌ای کار می‌کنند. یک مقام ارشد آمریکایی گفت: نشست آنها برای بررسی این مساله است که در دو هفته باقیمانده چه کارهایی باید انجام داد.

ایالات متحده خواستار خلع سلاح هسته‌ای کامل، قابل تایید و غیر قابل بازگشت شبه جزیره کره است. نمایندگان آمریکا و کره‌شمالی همچنین در روستای پانمونجوم واقع در منطقه غیر نظامی شده میان دو کره دیدار داشتند و یک تیم آمریکایی عازم سنگاپور شده تا تدارکات لجستیکی برای این نشست را آماده کند.

وزارت خارجه آمریکا تصاویری از پامپئوی خندان در حال دست دادن با کیم یونگ چول و نشان دادن چشم‌اندازهای نیویورک از پنجره به اوست. پامپئو قرار است امروز در پایان نشست با کیم کنفرانس خبری داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.