صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیپلمات سابق ژاپنی: رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی خطر فاجعه را افزایش می‌دهد
دیپلمات سابق ژاپنی: رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی خطر فاجعه را افزایش می‌دهد

دیپلمات سابق ژاپنی: رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی خطر فاجعه را افزایش می‌دهد

به گفته دیپلمات سابق و ارشد ژاپن که مذاکرات با رژیم سابق پیونگ یانگ را پیگیری می‌کرد، تاکید دارد رویکرد دونالد ترامپ در مذاکرات صلح با کره شمالی با خطر وقوع نتایج فاجعه‌بار مواجه است.

رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز به نوشته روزنامه گاردین، همزمان با دیدار مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با دستیار ارشد کیم جونگ اون در نیویورک، هیتوشی تاناکا، دیپلمات ارشد سابق ژاپن همچنین از آمریکا خواست تا اهمیت اعتماد در فرهنگ‌های آسیایی را همزمان با تلاش برای توافق برای امحای تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در نظر داشته باشد.

این مقام که سابقا معاون وزیر خارجه ژاپن بود، بر اهمیت کنفسیوس‌گرایی در آسیا تاکید کرد و این به آن معناست که برداشتن گام‌های اعتمادساز حیاتی است. به گفته او گاهی آمریکا تلاش می‌کند تا از قدرت خود برای پیشبرد اهداف در مذاکرات استفاده کند و این سبک ممکن است تبعاتی را در آسیا به دنبال داشته باشد.

کیم یونگ چول مرد دست راست رهبر کره شمالی که به نیویورک رفته است، با وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت‌وگو دارد تا احتمال برگزاری نشست ماه آتی میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در سنگاپور بررسی شود. تاناکا که در اوایل دهه ۲۰۰۰ مذاکرات محرمانه ژاپن با کره شمالی را رهبری می کرد، تاکید کرد: این پیشرفت پس از آن حاصل شد که حدود ۲۵ دیدار محرمانه طی یک سال برگزار شد.

او همچنین گفت: به نظر می رسد رئیس جمهوری آمریکا بدون گفت‌وگوهای کافی با کارکنانش تلاش دارد تا بسیاری از کارها را خودش انجام دهد. یکی از تمایزهای مهم در روند کنونی این است که ترامپ شخصا اعلام می کند “ما نشست برگزار می‌کنیم” و “ما نشست برگزار نمی‌کنیم”. این روند احتمالا نتایج خوبی در پی ندارد و همزمان گمان می‌کنم که می‌تواند خطر رسیدن به نتایج فاجعه‌بار را افزایش دهد.

او افزود: اگر قرار است نشست آمریکا و کره شمالی بدون تدارکات کافی انجام شود و به شکست بینجامد، پس هزینه هنگفتی برای تمام کشورهای این منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.