صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / در مواجهه با آلودگی هوای مشهد چه می‌توان کرد؟
در مواجهه با آلودگی هوای مشهد چه می‌توان کرد؟

در مواجهه با آلودگی هوای مشهد چه می‌توان کرد؟

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در یادداشتی در خصوص آنچه باید این روزها در مواجهه با آلودگی هوا انجام داد توضیحاتی ارائه کرد.

آلودگی هوای مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز-  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده در یادداشتی عنوان کرد:

«این روزها به علت هجوم ریزگردها که گفته می‌شود منشاء آن صحرای قره قوم کشور ترکمنستان است، هوای شهرمان آلوده و سلامتی شهروندان و فرزندانمان به خطر افتاده است. به نظر می‌رسد مراجع مسئول مانند استانداری، فرمانداری، شهرداری، سازمان محیط زیست و… در کنار اقدامات پیشگیرانه می‌بایست تجهیز و آمادگی لازم سازمان‌های مسئول و گسترش آموزش‌های عمومی مردم و شهروندان را در دستور کار خود قرار دهند.

آمار و ارقام نشان می‌دهد تردد وسایل نقلیه شخصی در کلان‌شهرهای ما، بیش از دوونیم برابر استانداردهای جهانی است. شهرهای توسعه‌یافته برای کاهش میزان تردد خودرو اقدامات ذیل را برنامه ریزی و اجرا نموده اند: گسترش وسایل نقلیه عمومی و قطار شهری؛ اتخاذ سیاست و بسته‌های تشویقی از نظر مالیات و عوارض برای شهروندانی که از درختان و فضای سبز حفاظت می‌کنند؛ توسعه دولت الکترونیک و افزایش دسترسی‌های مردم به خدمات دولتی بدون نیاز به مراجعه حضوری آن‌ها؛ رشد و توسعه بازار و خدمات الکترونیک به منظور کاهش تردد وسایل نقلیه شخصی و تک‌نفره؛ گسترش فضای سبز و پارک‌های عمومی؛ اجرای کمربند سبز و افزایش سرانه‌های فضای سبز شهروندان. (این سرانه به طور خوش‌بینانه ۱۱ متر مربع برای هر شهروند است که با میانگین جهانی که ۲۴ متر مربع است، فاصله زیادی دارد).

به امید افزایش آموزش‌های فرهنگ شهروندی، شهرنشینی و شیوه‌های مدرن حفاظت از محیط زیست شهری و تجهیز سازمان‌های مرتبط با مساله آلودگی هوا و محیط زیست».

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.