صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حماس دیپلماسی فعال‌تر عربی و اسلامی در دفاع از فلسطین را خواستار شد
حماس دیپلماسی فعال‌تر عربی و اسلامی در دفاع از فلسطین را خواستار شد

با قدردانی از کویت؛

حماس دیپلماسی فعال‌تر عربی و اسلامی در دفاع از فلسطین را خواستار شد

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از نقش کشور دوست و برادر کویت در ممانعت از صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت مقاومت فلسطین که تحت فشارهای آمریکا تهیه و تدوین شده بود، قدردانی کرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت رشق، عضو دفتر سیاسی حماس و رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی این جنبش طی بیانیه‌ای خاطر نشان کرد : ما مراتب تقدیر و تشکر کامل خود از کشور دوست و برادر کویت به خاطر ممانعت از صدور بیانیه شورای امنیت که توسط دولت آمریکا تهیه شده بود و در آن از جنبش‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه خواسته شده بود، از آنچه که «اقدامات خشونت بار و تنش زا» در این منطقه خوانده شده بود، دست بردارند، اعلام می کنیم.

رشق تصریح کرد: این موضع شرافتمندانه نشانگر رویکرد اصیل کشور کویت؛ اعم از امیر، دولت و ملت این کشور در حمایت از فلسطین و آرمان‌های بحق و مبارزات مشروع آن است و این موضع دستاوردی جدید به شمار می‌رود که در کنار دستاوردهای دیپلماتیک دیگر کشور کویت در زمینه حمایت از حق فلسطینیان و افشای سیاست یک بام و دو هوای دولت آمریکا در قبال مساله فلسطین اتخاذ می شود.

وی از دستگاه‌های دیپلماسی تمامی کشورهای عربی و اسلامی خواست که نقش فعال‌تری را در زمینه دفاع از ملت فلسطین و حمایت از مبارزات و مقاومت مشروع آن در تمامی محافل بین المللی ایفا کنند.

کویت شامگاه چهارشنبه صدور پیش نویس بیانیه تهیه شده از سوی واشنگتن درباره ادعاهای مطرح شده در زمینه عملیات‌های موشکی مقاومت فلسطین از نوار غزه به سمت  اراضی اشغالی را ناکام گذاشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.