چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تمهیدات دولت برای جابه جایی روستای «سُله بُن»
تمهیدات دولت برای جابه جایی روستای «سُله بُن»

تمهیدات دولت برای جابه جایی روستای «سُله بُن»

روستای «سُله بُن» از توابع بخش ارجمند فیروزکوه، زیردست سد نمرود قرار گرفته که زیر آب می رود و قرار است جابه جا شود؛ براساس اعلام مسئولان گفته شده امسال 300 میلیارد ریال تخصیص خواهد یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز از فیروزکوه، در جریان بازدید امروز ( پنجشنبه) وزیر نیرو از سد نمرود که ساخت آن بالای ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد، بر ضرورت حل مشکلات مردم روستای پایین دست تاکید و اعلام شد که سازمان برنامه و بودجه قرار است امسال بودجه مربوط به جابه جایی روستا را تخصیص دهد.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی که این شهرستان نیز از آب سد نمرود بهره مند خواهد شد در جریارن این بازدید با اشاره به هزینه زیاد جابه جایی روستای سله بن گفت: آب آشامیدنی این روستا باید از محل اعتبارات آب روستایی تأمین شود زیرا امکان تأمین آن از اعتبار سد ممکن نیست.
وی اضافه کرد: مساله برق روستا نیز قرار است از محل اعتبارات توانیر حل شود و بنیاد مسکن بهسازی معابر و زیرساخت ها را انجام دهد.
کاتب با اشاره به اینکه توافق ها دراین زمینه انجام شده گفت: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای خسارت جا به جایی روستا طی سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ ابلاغ شده که تاکنون اختصاص نیافته است.
به گفته وی با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار است این اعتبار امسال ابلاغ شود.
وزیر نیرو نیز درباره حقابه مردم پایین دست سد نمرود و زمین های روستای «سُله بُن» که با بهره برداری از سد به زیر آب خواهد رفت اظهارداشت: باید مشکلات صاحبان این زمین ها را حل کرد و حقابه ها تخصیص یابد.
کاتب نماینده گرمسار در مجلس در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت سد نمرود گفت: بهره برداری از این سد در شرایط خشکسالی با امکان ذخیره سازی ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب دستاورد بسیار خوبی برای کشور است.
وی افزود: باتوجه به کمبود بارش ها به کشاورزان اعلام شده کشت تابستانه انجام ندهند تا درختان نیازمند آبیاری خشک نشوند.
کاتب با بیان اینکه احتمال وجود مشکل در زمینه آب آشامیدنی نیز وجود دارد خاطرنشان کرد: باران بهار برکات زیادی به همراه داشت اما صرفا مشکل مراتع دامداران و عشایر را حل کرد و به تأمین آب سد کمکی نمی کند.
شهرستان فیروزکوه باحدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/۹۳۵۳/ ۱۰۰۸/

همچنین مطالعه کنید:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.