صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / باید مخاطب را درک کنیم
باید مخاطب را درک کنیم

رییس سابق انجمن روابط عمومی ایران:

باید مخاطب را درک کنیم

رییس سابق انجمن روابط عمومی ایران گفت: هدف روابط عمومی عقلانیتِ ارتباطی است، ارتباطی که ادراکی نباشد زود قطع می شود. اگر خواهان کسب موفقیتی برای سازمان هستیم باید ارتباط عقلانی داشته باشیم و مخاطب را درک کنیم.

روابط عمومی

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامرضا کاظمی دینان در نشست تخصصی مدیران روابط عمومی استان، اظهار کرد: پایه گذاری ارتباط را خدا گذاشته و ما باید به خود ببالیم که رشته ارتباطات را انتخاب کرده ایم و بر مبنای آن حرکت می کنیم تا بتوانیم همانند خدا با بندگان ارتباط برقرار کنیم.

وی ادامه داد: محله روابط عمومی مملو از انرژی مثبت، زیبانگری، تواضع و مهر و محبت است و کسانی می توانند به این محله ورود کنند که چنین صفاتی داشته باشند.

این مدرس ارتباطات با اشاره به دیدنی‌های شهر اصفهان، اضافه کرد: باید با عملکرد و اخلاق حرفه‌ای، مردم کشور را با دیدنی های کشور خودمان آشنا کنیم. امروز خانه‌های قدیمی در اصفهان را دیدم که تا به حال ندیده بودم و بسیار لذت بردم.

رییس انجمن روابط عمومی ایران با اشاره به وجود بحران در هر سازمانی، افزود: نمی توان سازمانی را پیدا کرد که بحران نداشته باشد بحران پیامدی است که به صورت ناگهانی گاهی فزاینده رخ می دهد، اما این گونه نیست که همه بحران‌ها یکباره پیش بیاید. بسیاری از مشکلات را می توان پیش بینی کرد و در پی آن از بروز بحران پیشگیری کرد.

کاظمی دینان گفت: به عنوان مثال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از کشورها دوست داشتند کشور ما را اذیت کنند که در این چند سال اخیر نیز بیشتر شده است. ترامپ از همان اول اعلام کرد که ممکن است برجام را قبول نداشته باشد اینجاست که ما روابط عمومی‌ها باید حواسمان را جمع می کردیم که اگر روزی او اعلام کرد برجام را قبول ندارد آن زمان باید چه کنیم؟

رییس سابق انجمن روابط عمومی ایران ادامه داد: سیستم بانکی چندین سال است که تحریم شده است. آیا روابط عمومی بانک ها پیش بینی های لازم را انجام دادند که اگر قرار است بانک ها با ما ارتباط برقرار نکنند چه کاری باید بکنیم؟

وی با اشاره به نقش روابط عمومی تصریح کرد: آینده نگری، بحران ستیزی، ایجاد ارزش و اعتبار سازی برای سازمان از جمله نقش های روابط عمومی ها است. باید بدانیم که تنها متعلق به سازمان نیستم، بله به مردم نیز تعلق داریم اگر انسانی آگاه باشد دانا می شود و در نهایت جامعه‌ای توانمند خواهیم داشت.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه یکی از وظایف ما آگاه کردن جامعه است، گفت: می توانیم سازمان خود را همیشه در سلامت نگه داریم و باید بدانیم که حق پنهان کاری نداریم. این ما هستیم که باید شایسته سالاری را ایجاد کنیم تا بحرانی ایجاد نشود. نگذارید افراد نالایق پستی بگیرند. البته برخی از روابط عمومی‌ها مهارت ذاتی ارتباطی را ندارند به همین دلیل موفق نمی‌شوند.

وی افزود: هدف روابط عمومی عقلانیت ارتباطی است ارتباطی که ادراکی نباشد زود قطع می‌شود. اگر خواهان کسب موفقیت برای سازمان هستیم باید ارتباط عقلانی داشته باشیم و مخاطب را درک کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.