صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / اعتراض وزنه‌برداران فیجی به انتخاب حسین توکلی به عنوان سرمربی این کشور

اعتراض وزنه‌برداران فیجی به انتخاب حسین توکلی به عنوان سرمربی این کشور

تصمیم فدراسیون وزنه برداری فیجی برای قراداد بستن با وزنه بردار ایرانی به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور باعث اعتراض و کناره گیری ورزشکاران از تیم شد.

حضور حسین توکلی در ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از Inside the games، فدراسیون وزنه برداری فیجی که قصد دارد حسین توکلی قهرمان وزن ١٠۵ کیلوگرم المپیک را به عنوان سرمربی تیم ملی بگمارد با اعتراض گسترده ورزشکاران کشور مواجه شده است.

وزنه برداران فیجی از جمله الین سیکاماتانا قهرمان وزنه برداری زنان فیجی به تعویض سرمربی اعتراض کرده‌اند. سیکاماتانا در باره این اتفاق اظهار کرد: با شرایط فعلی دلیلی برای ادامه دادن وجود ندارد. آنها آرزوهای من برای گرفتن مدال المپیک را خراب کردند.

سیکاماتانا به نشانه اعتراض از دو مسابقات قهرمانی جهان کناره گیری کرده است و از نخست وزیر فیجی خواسته تا به شرایط رسیدگی کند.

کمیته المپیک فیجی نمایندگانی را برای صحبت با ورزشکاران و مسئولان معترض فرستاده است. مربی سابق وزنه برداری فیجی جو ووئتی بوده است. او بنیان گذار باشگاهی است که اکثریت وزنه برداران تیم ملی فیجی در آنجا تمرین کرده‌اند و او را پدر وزنه‌برداری فیجی می‌دانند.

به دلیل این اتفاق ٢١ وزنه بردار از ٢۵ وزنه بردار فیجی از مسابقات قهرمانی اقیانوسیه کناره گیری کرده‌اند.

رییس فدراسیون وزنه برداری فیجی درباره این اتفاقات اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم روشی صلح آمیز را در پیش بگیریم. ما به تصمیم ورزشکاران احترام می‌گذاریم. همه در دنیا ما را به خاطر جذب کردن حسین توکلی ستوده‌اند. در تمام دنیا ورزشکاران خوشحال می‌شوند که مربیانی با سابقه قهرمانی در المپیک داشته باشند.

فدراسیون وزنه برداری فیجی اعلام کرده است که قصد دارد با مربیگری حسین توکلی سطح وزنه برداری فیجی را بالا ببرد و کارایی وزنه برداران را افزایش دهد. رییسن فدراسیون وزنه برداری فیجی همچنین اعلام کرده است انتخاب توکلی با موافقت دولت، کمیسیون ورزش ملی فیجی و کمیته المپیک این کشور بوده است.

سووا یکی از شهرهای فیجی قرار است سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.