صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / یوسفیان ملا: اعلام انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی تخلف نبود
یوسفیان ملا: اعلام انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی تخلف نبود

یوسفیان ملا: اعلام انصراف حاجی بابایی به نفع لاریجانی تخلف نبود

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام انصراف حمیدرضا حاجی بابایی به نفع علی لاریجانی در انتخابات ریاست مجلس،‌ تخلف نبوده، در عین حال گفت که پیش‌بینی می‌شد لاریجانی بتواند رای ولایی‌ها را در انتخابات ریاست مجلس کسب کند.

عزت الله یوسفیان ملا

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام کاندیدا از سوی سه فراکسیون سیاسی مجلس برای ریاست مجلس، گفت: معلوم نیست که این کار نشانه اعتراض به عملکرد رییس مجلس باشد چرا که اگر اعتراضی وجود داشت آقای لاریجانی رای نمی‌آورد، ایشان نهایتا رای آورد و رای‌اش هم قابل توجه بود. به هر حال هر فراکسیونی تصمیم گرفته کاندیدای خود را اعلام کند.

وی اضافه کرد: آقای لاریجانی خودش جزء ولایی‌ها بود و در واقع انصراف آنچنانی از سوی حاجی بابایی اتفاق نیفتاد. صحبت‌ و مذاکراتی هم شده بود اما از ابتدا کسی نمی‌توانست نتیجه انتخابات چیست،‌ در عین حال همه می‌دانستند اگر آقای لاریجانی رای لازم داشته باشد این ولایی‌ها هستند که به ایشان رای می‌دهند چرا که امیدی‌ها از ابتدا خط‌شان را جدا کرده بودند.

نماینده مردم آمل در مجلس با بیان اینکه مذاکره‌ای برای کنار رفتن حاجی بابایی به نفع لاریجانی وجود نداشته و ائتلافی رخ نداده، گفت: در مرحله دوم آقای حاجی بابایی وقتی تعداد آرای خودش را دید انصراف داد در حالی که ماندنش در رقابت منعی نداشت. به هر حال پیش‌بینی می‌شد که آقای لاریجانی رای ولایی‌ها را کسب کند چرا که در فراکسیون ولایی آقای حاجی بابایی حدود ۴۸ رای و آقای لاریجانی حدود ۳۷ رای کسب کرده بود و اینطور نبود که آقای لاریجانی رای ولایی‌ها را اصلا نداشته باشد.

رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس درباره اعتراض برخی نمایندگان به اعلام حمایت حاجی بابایی از لاریجانی، گفت: آقای حاجی بابایی در دور دوم از حقش گذشت و انصراف خود را به نفع آقای لاریجانی اعلام کرد، این کار هیچ ایرادی نداشت. وقتی کس حق اعلام این موضوع را دارد نمی‌تواند هوار بکشد و طبیعتا باید این موضوع را پشت تریبون بگوید، ‌این کار به نظر من منعی نداشت و تبلیغ هم محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.