صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نوروزی: اگر اروپا زیر بار شروط مقام معظم رهبری نرود ادامه مذاکره معنا ندارد

نوروزی: اگر اروپا زیر بار شروط مقام معظم رهبری نرود ادامه مذاکره معنا ندارد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به شروطی که مقام معظم رهبری برای اروپایی‌ها در خصوص برجام قائل شدند، گفت: اگر اروپا زیر بار شروط مقام معظم رهبری نرود ادامه مذاکره معنا ندارد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حسن نوروزی با اشاره به شروط مقام معظم رهبری برای ادامه برجام با اروپا اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند که ما در صورتی با اروپا ادامه می‌دهیم و مذاکره می‌کنیم که تیم مذاکره‌کننده ما شروطی را به آنها اعلام کند و با پذیرش آن شروط، ما با آنها مذاکره می‌کنیم.

وی افزود: این نمی‌شود که اروپا بخواهد شریک خاص آمریکا باشد و دستورهای آنها را تبعیت کند و آن دستورها را بر ما اعمال کند، آن وقت ما هم با آنها مذاکره کنیم. ما با چند کشور مستقل تصمیم‌گیرنده ادامه می‌دهیم اما اگر این استقلال وجود نداشته باشد شرکت‌های اروپایی عقب‌نشینی کنند و روابط بانکی ما قطع شود و همچنین شرایط مازاد برجام برای ما افزوده شود ادامه چنین مذاکره و قراردادی ارزشی ندارد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: چکیده فرمایشات مقام معظم رهبری این بود که ما با اروپای مستقل که شخصیت حقوقی و سیاسی ایران را دارای اعتبار می‌داند وارد مذاکره می‌شویم. برجام با وجود آن شروط برای ما امکان ادامه دارد. ما به وظایف‌مان عمل می‌کنیم و آنها هم به وظایف‌شان عمل کنند ولی اینکه آمریکا بخواهد از بالا فشار بیاورد و اروپا چانه‌زنی کند این ادامه راه به درد ما نمی‌خورد.

نوروزی تاکید کرد: اگر اروپا زیر بار شروط مقام معظم رهبری نرود ادامه مذاکره معنا ندارد. ما که نمی‌خواهیم انقلاب اسلامی را تضعیف کنیم، کشور ما کشوری انقلابی است، ما با استکبار مخالفیم. وقتی مذاکره می‌کنیم به این معنا نیست که زیر بار استعمار و استکبار می‌رویم، ما نه عربستانیم، نه بحرینیم، ما ایران اسلامی هستیم، ما تعارف نداریم. انقلاب و شهدای انقلاب ما برای استقلال ما بوده است. ادامه مسیر به معنای انحراف از مسیر نیست. ایران اسلامی زیر بار استکبار نمی‌رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.