صفحه اصلی / فرهنگی / مسافران جام جهانی با “FAN ID” ارز می‌گیرند
مسافران جام جهانی با “FAN ID” ارز می‌گیرند

جام جهانی 2018

مسافران جام جهانی با “FAN ID” ارز می‌گیرند

با تغییراتی که در نحوه تامین و پرداخت ارز مسافری برای کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند، اعمال شده است، ‌مسافران جام جهانی روسیه می توانند با ارائه FAN ID به جای ویزا ارز مورد نیاز خود که پرداختی آن معادل ۵۰۰ یورو است، را دریافت کنند.

با تغییراتی که در نحوه تامین و پرداخت ارز مسافری برای کشورهایی که نیاز به ویزا ندارند، اعمال شده است، ‌مسافران جام جهانی روسیه می توانند با ارائه FAN ID به جای ویزا ارز مورد نیاز خود که پرداختی آن معادل ۵۰۰ یورو است، را دریافت کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در جریان اجرایی شدن سیاست جدید ارزی و تغییراتی در نحوه پرداخت ارز به مسافران سایر کشورها تامین ارز برای مسافران حدود ۱۰۰۰ یورو و یا معادل آن در ارزهای دیگر تعیین شد و همچنین برای کشورهای هم‌مرز و مشترک‌المنافع حدود ۵۰۰ یورو و یا معادل آن در نظر گرفتند.

برای دریافت ارز مورد نیاز مسافران باید با مراجعه به بانک‌های عامل یعنی تجارت، ملت، ملی، سامان و پارسیان با ارائه مدارک مورد نیاز از جمله گذرنامه معتبر، بلیت هواپیما و ویزای کشور مقصد برای دریافت ارز ثبت نام کرده و فرآیند آن را انجام دهند. اقدام برای آن حداکثر هفت روز قبل از انجام سفر بوده و ارز در خروجی فرودگاه‌ها به مسافران تحویل می‌شود.

اما در این بین کشورهایی هستند که برای سفر به آنها نیازی به ویزا نیست. از این رو مسافران باید به گونه‌ای دیگر ارز خود را تامین کنند. یکی از این کشورها که این روزها مورد توجه قرار دارد، روسیه است که جام جهانی ۲۰۱۸ تا چند روز آینده در آنجا برگزار خواهد شد. فوتبال دوستان ایرانی که برای تماشای مسابقات جام جهانی می خواهند به روسیه سفر کنند، با ترتیباتی که بانک مرکزی در دستور کار خود قرار داده، می‌توانند با ارائه “FAN ID”ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند. به عبارتی با توجه به اینکه روسیه از جمله کشورهایی است که سفر به آن نیاز به ویزا ندارد، با توافق بانک مرکزی و ابلاغیه وزارت امور خارجه تامین و پرداخت ارز به مسافران روسیه که مشخصا برای تماشای مسابقات جام جهانی می روند، ارائه مجوز صادره سفارت فدراسیون روسیه، توسط مسافر که تحت عنوان FAN ID است، به جای ویزا مورد قبول بوده و ارائه آن به بانک عامل بلامانع است. با توجه به اینکه روسیه جزو کشورهای هم مرز و مشترک‌المنافع دسته‌بندی می شود، میزان ارز اختصاص یافته به مسافران آن ۵۰۰ یورو و یا معادل آن به روبل خواهد بود.

اما در مورد سایر کشورهایی که سفر به آنها نیاز به ویزا ندارد، لازم است تا بانک عامل در هنگام تحویل ارز به مسافر در باجه فرودگاه نسبت به تطبیق کارت پرواز مربوطه با کشور مقصد اعلامی از سوی مسافر اقدام کنند که در این حالت اگر هر گونه اعلام اطلاعات خلاف واقع باشد، مسئولیت آن بر عهده خود مسافر است.

از ۲۱ فروردین ماه سال جاری نحوه مدیریت در بازار ارز تغییر کرد و هر گونه معاملات ارزی در بازار آزاد ممنوع اعلام شد. از این رو تامین ارز مورد نیاز متقاضیان، در بخش‌های مختلف تعریف شد به طوری که برای واردکنندگان و صادرکنندگان عمدتا به سامانه یکپارچه ارزی (نیما) منتقل شد و یا تامین ارز کالاهای اساسی مستقیما از سمت بانک مرکزی انجام می شود و از سوی دیگر تامین سایر تقاضا از جمله ارز مسافری به کانال بانک‌ها رفت و البته تامین آن از حدود ۵۰۰۰ دلاری که در طول یک سال مسافران می توانستند از صرافی بانک‌ها تهیه کنند، به رقمی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو تغییر کرده است که فقط یک بار در سال اعمال می شود.

همچنین مطالعه کنید:

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

صرف نظر از وجود رستوران‌هایی که غذای خوش طعم و باکیفیت ارائه می‌دهند، بیشتر ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.