صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / فقدان امنیت سرمایه‌گذاری و بهره‌های وام‌ بانکی اثرات ویرانگر بر اقتصاد داشته است

اسماعیلی:

فقدان امنیت سرمایه‌گذاری و بهره‌های وام‌ بانکی اثرات ویرانگر بر اقتصاد داشته است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: سوء مدیریت و فسادهای اقتصادی و عدم توجه به کیفیت کالاهای تولید داخل، فقدان امنیت و اعتماد لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و بوروکراسی زائد اداری و نیز بهره‌های بالای وام‌ها اثرات ویران‌گر بر همه جنبه‌های اقتصاد کشور گذاشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، صفرعلی اسماعیلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس با تبریک به رئیس و هیئت رئیسه برای انتخاب در دوره سوم مجلس دهم اظهار کرد: نیک می‌دانید که جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته از یک سو دشمنان خارجی و استکبار جهانی به هزاران شیوه نظام و مردم ما را تحت فشارهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی قرار داده‌اند.

وی افزود: از سوی دیگر در داخل کشور چالش‌های زیست‌محیطی، بیکاری و عدم اشتغال جوانان وجود دارد و نیز فسادهای گسترده اداری و سیاسی بر شانه‌های مردم بسی سنگینی می‌کند.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: لازم است برای برون‌رفت از این شرایط برنامه‌های ملی و فراملی تدوین شود و همگان در هر مسئولیتی که بر عهده دارند به وظایف خویش به درستی عمل کنند. انقلاب ما در سایه توجهات امام عصر (عج) و رهبری توانسته و خواهد توانست در برابر دشمنان داخلی و خارجی مقاومت کرده و سربلند باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به نمایندگان اظهار کرد: بر همگان واضح است در حوزه اقتصاد هم‌اکنون با چالش‌های بزرگ و موج‌های پر تلاطمی مواجه هستیم، هر چند تحریم اقتصادی کشور را تحت الشعاع قرار داده است اما بنده تاکید می‌کنم سوء مدیریت و فسادهای اقتصادی و عدم توجه به کیفیت کالاهای تولید داخل، فقدان امنیت و اعتماد لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و بوروکراسی زائد اداری و نیز بهره‌های بالای وام‌ها اثرات ویران‌گر بر همه جنبه‌های اقتصاد کشور گذاشته است.

اسماعیلی همچنین خطاب به روسای قوا و مسئولان اجرایی کشور گفت: اگر می‌خواهید مشکل بیکاری را  حل یا کاهش دهیم، لازم است ضریب امنیت سرمایه گذاری بخش خصوصی را در اقتصاد ایران بالا برده و فضا را برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مساعد کنیم، اگر بنا داریم دست تولید کنندگان را بگیریم باید موانع را اصلاح کنیم و با راه اندازی بانک توسعه از طریق پرداخت وام کم بهره کمک حال بنگاه‌ها باشیم، اگر یادمان نرفته باشد امسال به نام سال حمایت از کالاهای ایرانی توسط رهبری نام گذاری شده است. 

وی تاکید کرد: اگر نگران بنگاه‌های تولیدی هستیم باید در قوانین و نظارت بر اجرای قوانین با پدیده شوم کالای قاچاق  و ارز مقابله کنیم.  

نماینده مردم نور و محمودآباد با اشاره به بحران خشکسالی و منازعات محلی و منطقه‌ای در کشور اظهار کرد: وجود ریزگردها در آسمان، انباشت زباله‌ها و سرازیر شدن شیرآبه‌های زباله به رودخانه و سفره‌های آب زیرزمینی سلامت مردم ما را در معرض خطر اساسی قرار داده است اگر برنامه واقعی تدوین نشود، قطعا امنیت ملی کشور را تهدید می‌کند.

اسماعیلی در پایان گفت: این در حالی است که در استان‌های حاشیه دریای خزر هم اکنون در شهرها و روستاهای مازندران و گیلان با بحران کم آبی رو به رو هستند، حتما در استان های جنوبی شرایط سخت‌تری را مردم تجربه می‌کنند، اما نه اولین و آخرین کشور در این مورد هستیم چرا از اندوخته و تجربه‌های دیگران بهره نمی‌گیریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.