صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رئیس جمهور برزیل احتمال کودتای ارتش را بعید دانست
رئیس جمهور برزیل احتمال کودتای ارتش را بعید دانست

در بحبوحه اعتراض کامیون‌داران؛

رئیس جمهور برزیل احتمال کودتای ارتش را بعید دانست

رئیس‌جمهور برزیل معتقد است، احتمال اینکه اعتراضات سراسری کامیون‌داران که برزیل به عنوان بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین را فلج کرده است، به یک کودتای نظامی و سرنگونی دولت او منجر شود، بعید است.

میشل تامر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل تامر رئیس‌جمهور برزیل در جمع گروه کوچکی از روزنامه‌نگاران برزیلی در یک مجمع سرمایه‌گذاری در سائو پائولو، سوالات درباره خطر یک مداخله نظامی را بی‌اهمیت توصیف کرد.

اعتراضات ۹ روزه رانندگان کامیون علیه افزایش قیمت سوخت در برزیل منجر شده است تا شهرهای مهم با کمبود موادغذایی، گازوئیل و ملزومات پزشکی روبرو شوند. این اعتراضات سراسری به‌رغم وعده‌های اخیر تامر هنوز ادامه دارد. برخی از کامیون‌داران خواستار کودتا هستند و این موضوع داغ به شدت در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های حاشیه‌ای که خواهان بازگشت ارتش به راس قدرت هستند، در جریان تظاهرات ضد فساد در سال‌های اخیر حضور دائمی داشته‌ است.

تامر گفت:‌ مداخله ارتش اصلا شانسی ندارد. آنچه من شاهدم مخالفت هم در وزارت دفاع و کل نیروهای ارتش علیه هرگونه مداخله نظامی است.

با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میشل تامر نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری برزیل از زمان پایان خونتای نظامی این کشور بین سال‌های ۱۹۶۴ تا ۱۹۸۵ است. او همچنین در بحبوحه تحقیقات فساد زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

رئیس‌جمهوری برزیل پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود بحران کامیون‌داران باید تا امروز چهارشنبه حل و فصل شود و دولت او به کاهش اندک بهای گازوئیل پایبند است. او همچنین تهدید کرد جریمه سنگینی در انتظار شرکت‌هایی است که از اعتراضات اخیر حمایت کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.