صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اعتصاب سراسری در اردن در اعتراض به قانون مالیات
اعتصاب سراسری در اردن در اعتراض به قانون مالیات

اعتصاب سراسری در اردن در اعتراض به قانون مالیات

بخش‌های مختلف اردن امروز (چهارشنبه) بنا به دعوت سندیکاهای شغلی، بخش صنعت، کشاورزی و آموزش در اعتراض به ایجاد تغییرات در قانون مالیات بر درآمد، دست به اعتصاب زدند.

اردن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، همزمان با اعلام اعتصاب سراسری در اردن، برخی صاحبان مراکز تجاری و فروشگاه‌ها از صبح امروز (چهارشنبه) محل کار خود را تعطیل کرده و بر روی در فروشگاه‌ها اعلامیه اعتصاب چسبانده‌اند.

رسانه‌های اردن نیز به نقل از برخی منابع رسمی گزارش دادند که دولت با کارکنانی که روز چهارشنبه اعتصاب کنند بر اساس نظام خدمات مدنی و احکام مربوط به آن برخورد خواهد کرد.

در همین رابطه نمایندگانی از شورای سندیکاهای اردن روز دوشنبه با “هانی الملقی”، نخست‌ وزیر این کشور دیدار کردند اما این دیدار نتیجه‌ای نداشت و الملقی بدون توجه به اوضاع اقتصادی همچنان بر اجرای قانون جدید مالیات تأکید داشت.

اتحادیه مهندسان اردن نیز با ارسال نامه‌ای به الملقی بر عزم مردم این کشور برای مقابله با قانون جدید مالیات تأکید کرد.

در همین راستا، عاطف الطراونه، رئیس پارلمان اردن یکشنبه در دیدار با هانی الملقی وی را از این موضوع مطلع کرد که امکان تصویب این قانون در قالب دریافت شده از سوی دولت وجود ندارد.

طراونه در این دیدار بر پایبندی و تعهد پارلمان اردن به تلاش برای تصویب قانون مالیاتی توافقی که به همه جناح‌ها خدمت کند، تأکید کرد.

همچنین گفته می‌شود که طراونه با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار و در این دیدار ابعاد اقتصادی و میزان ضرر و زیان احتمالی آن در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را برای وی تشریح کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.