صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / اروپا توانایی ایجاد ساز و کار تضمینی برای مقابله با تحریم‌ها را دارد

سخنگوی پیشین وزارت خارجه:

اروپا توانایی ایجاد ساز و کار تضمینی برای مقابله با تحریم‌ها را دارد

سخنگوی پیشین وزارت خارجه گفت: اتحادیه اروپا علیرغم ضعف های موجود، اگر عزم راسخی در میان اعضایش برای نجات برجام باشد، از توانمندی لازم برای یافتن و یا ایجاد "ساز و کار تضمینی مناسب" برای مقابله با تحریمها، فروش نفت ایران و انجام سایر تعهدات برجامی ازجمله انجام معاملات بانکی بین طرفین برخوردار است .

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمد علی حسینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اگر غیر از این بود و اروپا توانمندی لازم برای یافتن و ایجاد ساز و کار تضمینی مناسب را نمی نمی داشت، مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود ادامه کار را منوط و مشروط به امر محال نمی کردند.

وی ادامه داد: روابط اقتصادی و منافع تجاری اروپا و آمریکا دوطرفه و متقابل است و چنانچه مشکلی بین این دو پیش آید، طرف اروپائی تنها طرف خسارت دیده نخواهد بود.

حسینی کفت: نگاه اروپائیان به برجام بیش از آن که اقتصادی باشد، به درست یا به غلط امنیتی است و از ابعاد سیاسی، بین المللی و اعتباری آن نیز غافل نیستند. مهم دو نکته است؛ اولی برعهده آنان است که بهای لازم را بپردازند و دوم بر عهده ماست که آنان را به این یقین برسانیم که ایران اسلامی قادر است مسیر پیشرفت و اقتدار خود را بدون برجام و با تکیه بر انسجام و خود باوری ملی و اتکاء بر منابع و امکانات داخلی ،سرافرازانه ادامه دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.