صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / اجرای ۵ مورد از ۴۸ الزام AFC در فوتسال!
اجرای ۵ مورد از ۴۸ الزام AFC در فوتسال!

عضو هیات رئیسه فوتسال خبر داد:

اجرای ۵ مورد از ۴۸ الزام AFC در فوتسال!

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ می گوید تنها پنج مورد از بین ۴۸ مورد از الزامات حرفه‌ای سازی باشگاه‌های فوتسال اجرا می‌شود.

لیگ برتر فوتسال

کریم منصوری عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در گفت وگو با ایسنا، درباره اجرای الزامات حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها که توسط AFC تعیین شده است، توضیح داد: امسال اولین سالی است که حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها در ایران انجام می‌شود و از بین ۴۸ موردی که AFC تعیین کرده، تنها پنج مورد را می‌توانیم پیاده کنیم. مواردی مثل تراز مالی، داشتن اساسنامه و ثبت شرکت‌ها امسال باید در دستور کار باشگاه‌ها قرار گیرد اما با توجه به این که بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران نمی‌آیند، مواردی مثل ورزشگاه اختصاصی و مربیان سطح سه را فعلا اجرا نمی‌کنیم.

او افزود: در حال برنامه ریزی هستیم تا زیرساخت‌های حرفه‌ای‌سازی را برای سال آینده فراهم کنیم. در جلسه هیات رئیسه با آقای میرشاد ماجدی هماهنگ کردیم تا کمیته آموزش برای برگزاری دوره آموزشی سطح سه قبل از شروع لیگ برنامه ریزی کند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ همچنین از تعیین دو شرط برای حضور تیم پارسیان شهرقدس در لیگ برتر خبر داد و گفت: با توجه به این که تیم تاسیسات دریایی منحل شده، تیم پارسیان را از پایین جدول، جایگزین کردیم اما این باشگاه باید سالن بازی و محل اقامت داوران را مجهز کند. سالن محل برگزاری مسابقات پارسیان در فصل قبل مشکلات زیادی داشت اما امسال باید ناظر سازمان لیگ آن را تائید کند. همچنین داوران به ما گزارش کرده بودند که خوابگاه محل اقامتشان مناسب نیست که این مورد هم باید برطرف شود.

منصوری درباره بلاتکلیفی برخی تیم‌ها در فاصله یک ماه تا آغاز لیگ برتر اظهار کرد: تمام باشگاه‌ها در مهلتی که تعیین کرده بودیم، آمادگی خود را به سازمان لیگ اعلام کردند اما در ساماندهی تیمشان مشکل دارند. تیم‌هایی مثل شهرداری ساوه، ارژن شیراز و شهرداری بندرعباس در مسابقات شرکت می‌کنند اما مثلا تیم شهرداری ساوه توسط وزارت کشور از تیم‌داری منع شده که درحال واگذاری امتیازش است.

او در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا برترین‌های لیگ برتر فوتسال در فصل ۱۳۹۶ معرفی می‌شود یا نه، به ایسنا گفت: برترین‌ها قطعا معرفی خواهند شد اما درباره زمانش تصمیمگیری نکرده‌ایم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.