چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / گردشگری نفتی راه اندازی می شود
گردشگری نفتی راه اندازی می شود

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور

گردشگری نفتی راه اندازی می شود

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور می گوید: وزارت نفت اعلام آمادگی کرده که در بعضی از محوطه های نفتی خود که تاکنون مورد بازدید قرار نگرفته اند، تورهای گردشگری برگزار کند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور می گوید: وزارت نفت اعلام آمادگی کرده که در بعضی از محوطه های نفتی خود که تاکنون مورد بازدید قرار نگرفته اند، تورهای گردشگری برگزار کند.
محمدرضا کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام خبر تاسیس زود هنگام موزه های نفتی در آبادان و اهواز اظهار کرد: در راستای لزوم توسعه تورها و موزه های تخصصی با وزارت نفت تفاهم کرده ایم تا تورهای اختصاصی برای بازدید از مناطق نفتی ایران راه اندازی شود.
وی افزود: اکنون با چند آژانس و تورگردان صحبت شده که در حال بازدید آزمایشی از منطقه و بررسی امکانات برگزاری این تورها هستند.
کارگر تاکید کرد: در این تورهای تخصصی گردشگران از جاهایی مثل اولین اسکله خلیج فارس، از اولین یا تنها چشمه های طبیعی نفتی در مسجدسلیمان و یا بخشی از سیستم های نفت که از چرخه تولید خارج شده دیدار خواهند کرد.
وی ادامه داد: پیشنهاد این مساله از جانب ما مطرح شده است و به طور قطع این اتفاق از سال آینده اجرایی می شود.
مدیرکل موزه‌های کشور گفت: درمورد تورهای تخصصی معادن و کشاورزی هم با وزارتخانه های مرتبط مذاکراتی داشته ایم.
کارگر پیش تر درباره لزوم توسعه موزه های تخصصی که زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی نیستند به ایرنا گفته بود: این تفکر که فقط سازمان میراث فرهنگی باید موزه بسازد را تغییر می دهیم. مثلا اگر آموزش و پرورش در بحث آموزش از موزه استفاده کند این آموزش بهتر اتفاق می افتد.
وی گفته بود: همه افراد حقیقی و حقوقی با موضوعاتی سر و کار دارند که لازمه حفظ و معرفی آن، موزه است. به عنوان نمونه «ایران خودرو» بعد از چند دهه تولید که دیگر یک برند است میراث و سوابق خود را حفظ نکرده است اما «تویوتا» و «مزدا» و «بنز» این کار را کرده اند.
به گفته کارگر در قانون برنامه ششم توسعه پیشنهاد شده است که همه دستگاه ها برای حفظ میراث خود و بالا بردن آگاهی مردم در زمینه کاری شان، موزه تاسیس کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.