صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کنگره فیلیپین قانون اعطای خودمختاری به منطقه مسلمان‌نشین را تصویب کرد
کنگره فیلیپین قانون اعطای خودمختاری به منطقه مسلمان‌نشین را تصویب کرد

کنگره فیلیپین قانون اعطای خودمختاری به منطقه مسلمان‌نشین را تصویب کرد

کنگره فیلیپین امروز (چهارشنبه) لایحه اعطای خودمختاری به اقلیت مسلمان این کشور را تایید و این کشور را یک گام به پایان دادن به چندین دهه درگیری در جزیره میندانائو نزدیک کرد.

پارلمان فیلیپین

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، قانونگذاران مجلس سفلی فیلیپین امروز با ۲۲۷ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و دو رای ممتنع این لایحه را تصویب کردند.

این لایحه یک گام مهم برای برقراری صلح پایدار با شورشیان جدایی طلب و مقابله با افراط‌گران در یکی از فقیرترین و ناامن‌ترین مناطق فیلیپین محسوب می‌شود.

این لایحه نتیجه توافق صلحی در ۲۰۱۴ میان جبهه موسوم به جبهه آزادی مورو و دولت فیلیپین برای پایان دادن به حدود ۵۰ سال درگیری بوده که بیش از ۱۲۰ هزار کشته برجای گذاشته ‌است.

این لایحه فرایندی را برای تشکیل منطقه خودمختار در این قسمت از خاک فیلیپین در نظر گرفته که شامل کوه‌ها، جنگل‌ها و جزایری با میزبانی دست‌کم چهار میلیون است که اکثرا مسلمان هستند.

رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین که ۲۲ سال شهردار این جزیره بود بر اهمیت تصویب این قانون تاکید و آن را روز سه‌شنبه به طور فوری تایید کرد تا با سرعت بیشتر پیش از تعطیلی دوم ژوئن کنگره تصویب شود.

سنای فیلیپین متشکل از ۲۲ نماینده نیز به دوترته متعهد شده که نسخه‌ای از این لایحه را تصویب کند و سپس هر دو مجلس کنگره هر دو نسخه خود را در قالب یک قانون واحد برای تایید نهایی توسط رئیس‌جمهوری ارائه کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.