صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / میراث فرهنگی مانع مرمت قلعه‌باشی است
میراث فرهنگی مانع مرمت قلعه‌باشی است

شهردار خلخال:

میراث فرهنگی مانع مرمت قلعه‌باشی است

شهردار خلخال گفت: میراث فرهنگی با انواع کارشکنی‌ها مانع مرمت و توسعه منطقه قلعه‌باشی است

شهردار خلخال

‌به گزارش کسب و کار نیوز،‌ فاطمه جوادی در جلسه بررسی طرح‌های بازآفرینی شهری به همت شهرداری‌ها در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه در ستاد بازآفرینی شهری یکی از محلات مورد هدف قلعه‌باشی خلخال تعریف شده اما به دلیل طولانی شدن مطالعات و مرمت این اثر تاریخی میراث فرهنگی مانع از اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرداری در این منطقه است، به طوری که اهالی نیز از این محدودیت‌ها رنج می‌برند.

 
وی خاطرنشان کرد: در حالی که سال‌های متمادی است میراث فرهنگی در این منطقه کارهای تحقیقاتی و مرمتی را انجام می‌دهد اما اجازه نمی‌دهد تا شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در این محلات برنامه‌های توسعه مشترک را انجام دهند و این کارشکنی‌ها به معنای واقعی گله‌مندی‌هایی را در منطقه به همراه داشته است.

 
جوادی شهرداری خلخال را پیگیر در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و تخصیص اعتبارات و همچنین قیر رایگان برای بهسازی معابر در محلات هدف اعلام کرد و گفت: ۲۱ نهاد مشترک با شهرداری‌ها باید در اجرای طرح‌های توانمندسازی محلات هفد در قالب ستاد بازآفرینی شهری فعالیت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی پرداخت تسهیلات کم بهره‌ برای ساکنان این محلات را با هدف بهسازی و بازآفرینی واحدهای مسکونی به همراه تعیین مشوق‌های حمایتی از سوی شهرداری و نظام مهندسی یادآور شد و بیان کرد: ما تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌های خود را در قالب ستاد بازآفرینی ارائه کردیم و امیدواریم با ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهر و اجرای طرح‌های توسعه‌ای بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

 
شهردار پارس‌آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون محدوده شهر تغییر پیدا نکرده و با تراکم بالا زمین خالی در پارس‌آباد نداریم، اظهار کرد: یک سوم جمعیت پارس‌آباد در محلات حاشیه به ویژه زیرنهرتراب زندگی می‌کنند که اگر در رسیدگی به این مناطق غفلتی شود، فاجعه زیست محیطی و انسانی در پیش خواهد بود.

رحمت انوری بیان کرد: جالب است حتی یک سند به نام شهرداری پارس‌‌آباد وجود ندارد و ما به دلیل نداشتن اسناد نتوانستیم از تسهیلات بانکی و حتی یک کیلو قیر ستاد بازآفرینی شهری در مرمت محلات حاشیه استفاده کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.