صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / عنایتی : انجمن دوستی ایران و کویت نقش مهمی در تقویت روابط دو کشور دارد
عنایتی : انجمن دوستی ایران و کویت نقش مهمی در تقویت روابط دو کشور دارد

در ضیافت رمضانی انجمن دوستی ایران و کویت مطرح شد

عنایتی : انجمن دوستی ایران و کویت نقش مهمی در تقویت روابط دو کشور دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت که انجمن دوستی ایران و کویت نقش مهمی در تقویت روابط مردمی ، فرهنگی‌، گردشگری و اجتماعی دو کشور دارد.

پرچم ایران و کویت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از النهار، انجمن دوستی ایران و کویت ضیافت سالانه رمضانی خود را با حضور علی رضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت و عبدالرحمن عبدالله  العوضی ریس انجمن دوستی ایران و  کویت و دیگر شخصیت‌های کویتی برگزار کرد.

عنایتی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان از نظر برگزاری دیدارهای متقابل در کویت متفاوت است و این دیدارها باعث تقویت دوستی‌ و محبت میان همه می‌شود.

 سفیر ایران در کویت افزود: انجمن دوستی ایران و کویت نقش فعالی در تقویت روابط مردم، فرهنگی و گردشگری و اجتماعی میان دو کشور دارد و ما به نقشی که این انجمن ایفامی‌کند افتخار می‌کنیم و در هر زمانی نیازمند آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه روابط ایران و کویت به دو بخش رسمی و مردمی تقیسم می شود افزود: این روابط در راستای تقویت روابط سیاسی  و دیپلماتیک است و روابط مردمی و اجتماعی می تواند بال دیگر روابط ایران وکویت باشد.

از سوی دیگر مصطفی غلوم عباس، عضو انجمن دوستی ایران و کویت گفت: این دومین سالی است که انجمن دوستی ایران و کویت ضیافت رمضانی  برگزای می‌کند و شخصیت‌هایی را دعوت می‌کند که در عرصه اجتماعی و نزدیکی ملت‌ها به یکدیگر فعال هستند.

 وی با اشاره به اینکه اهداف انجمن دوستی ایران و کویت علاوه بر تقویت روابط دیپلماتیک رسمی تقویت روابط  دیپلماتیک مردمی است افزود:  ملت‌ها روابط تاریخی اجتماعی فکری و فرهنگی با هم دارند به خصوص کشور کویت که بخشی از ملت آن اصالت ایرانی دارند.

 عضو انجمن دوستی ایران و کویت گفت: روابط  صمیمی ، تاریخی و فرهنگی میان مردم ایران وکویت وجود دارد  واعضای انجمن به دنبال این  هستند که این انجمن پلی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، و آموزشی و علمی میان دو کشور باشد.

مصطفی غلوم عباس در پایان گفت:‌ انجمن دوستی ایران و کویت فعالیت‌های زیادی دارند. زیرا اعضای این انجمن سه سال پیش به ایران سفر کردند و به منظور تقویت روابط دو جانبه در تمامی زمینه‌های با مسئولان زیادی دیدار کردند، انجمن دوستی همچنین برخی از دانشجویان تاریخ را به ایران فرستاد  تا  از اماکن تاریخی اصفهان، یزد و مشهد  دیدن کنند، همچنین در زلزله‌های اخیر که در ایران اتفاق افتاد اعضای انجمن دوستی ایران و کویت کمک‌های بشردوستانه زیادی می‌کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.