صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / طالبی: ساختار دفاعی منسجم، نقطه قوت ایران است/ جوانان مستعدی در تیم ملی داریم
طالبی: ساختار دفاعی منسجم، نقطه قوت ایران است/ جوانان مستعدی در تیم ملی داریم

بهتر است به جای یونان، یک بار دیگر با ترکیه بازی کنیم

طالبی: ساختار دفاعی منسجم، نقطه قوت ایران است/ جوانان مستعدی در تیم ملی داریم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۹۸ معتقد است نقطه مثبت تیم ملی، ساختار دفاعی منسجم و یک‌دست بودن ملی‌پوشان است. در مقابل، ناتوانی ایران در بازگشت به بازی، زمانی که ابتدا گل دریافت می‌کنیم نقطه منفی تیم ملی تحت هدایت کی‌روش است.

مصاحبه اختصاصی ایسنا با جلال طالبی

جلال طالبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط تیم ملی در راه آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهار کرد: تیم ملی در چند هفته اخیر به مصاف ازبکستان و ترکیه رفته است. فکر می‌کنم ازبکستان آن تیمی نبود که کی‌روش از بازی مقابل آن استفاده خاصی کند و تنها چند بازیکن را تست کرد.

“کی‌روش با بعد فنی بازیکنان آشنا است” این نکته‌ای است که سرمربی پیشین ایران در جام جهانی ۹۸ به آن تاکید دارد، او در ادامه می‌گوید: باید امیدوار باشیم که ملی‌پوشان در جام جهانی به اوج آمادگی برسند. بازی با ترکیه محک خوبی برای ما بود و نقاط ضعف و قوت تیم ملی را نشان داد.

پیشکسوت فوتبال ایران در واکنش به احتمال لغو دیدار دوستانه ایران و یونان خاطر نشان کرد: لغو بازی دوستانه و کمبود آن روی آمادگی بازیکنان تاثیرگذار است. دیشب عربستان به مصاف ایتالیا رفت. ما باید دنبال چنین بازی‌هایی باشیم. منتها فدراسیون فوتبال به دنبال بازی دوستانه با خرج کم است. به همین دلیل تیم‌های بزرگ حاضر نمی‌شوند با ما بازی کنند. بازی با تیم‌های بزرگ چیزی به آن تیم‌ها اضافه نمی‌کند که بخواهند برای تقابل با ما خرج کنند، بلکه بازی با این تیم‌ها به سطح تیم ما اضافه می‌کند. مگر قبلا صحبت از بازی دوستانه با ایتالیا نبود؟ پس این دیدار چه شد؟

طالبی افزود: اگر ممکن بود و به جای دیدار دوستانه با یونان، یک دیدار دوستانه دیگر با ترکیه برگزار کنیم خیلی به تیم‌مان کمک می‌کرد.

سرمربی پیشین تیم ملی در ادامه درباره فهرست تیم ملی و انتقاداتی که نسبت به آن شد، تصریح کرد: مسلما اگر مربی را انتخاب می‌کنیم، باید به او اجازه دهیم تا کارش را انجام دهد. کی‌روش سابقه خوبی دارد. همیشه انتقاد به بازیکنان دعوت شده به تیم ملی وجود دارد. این اتفاق مختص ایران نیست و در تمام دنیا رخ می‌دهد. حق کی‌روش است که بازیکنانش را انتخاب کند. البته این احتمال وجود دارد که کی‌روش تحت تاثیر قرار گیرد و در بعضی انتخاب‌هایش تجدید نظر کند.

کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌ای با رویترز از جدایی‌اش از تیم ملی پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خبر داد. جلال طالبی درباره جدایی احتمالی کی‌روش، اظهار کرد: تصمیم با کی‌روش است. اگر تاکنون حرفی زده نشده بود باید اجازه می‌دادند تا پس از جام جهانی راجع به آن صحبت کنند. نباید جو تیم ملی را به هم ریخت. در موقعیت کنونی صحبت درباره این موضوع اشتباه است.

در ادامه طالبی در پاسخ به این سوال که نقطه قوت تیم ملی در جام جهانی، کدام بخش از آن می‌تواند باشد، گفت: احساس می‌کنم بازیکنان تیم ملی برعکس سالیان گذشته با هم خیلی هماهنگ هستند. آن‌ها به مناسبت‌های مختلف در کنار هم جمع شدند و به همین دلیل با خواسته‌ها و شیوه‌ کاری کی‌روش آشنا هستند. هدف اول کی‌روش که در گذشته هم اینطور بود، این است که ابتدا گل نخورد و بعد گل بزند. این مساله در ذهن بازیکنان و هواداران نهادینه شده است. او به عقایدش پایبند است و در جام جهانی هم تغییر رویه نمی‌دهد.

او افزود: ما جوانان مستعدی در تیم ملی داریم. در خط میانی شش، هفت بازیکن داریم که تفاوت زیادی با هم ندارند. در گذشته و حتی همان دوره‌ای که سرمربی تیم ملی بودم، اگر یکی، دو نفر مصدوم می‌شدند، بازیکن جایگزین نداشتیم. به نظرم، سطح یکسان بازیکنان و ساختار دفاعی منسجم تیم ملی نقطه قوت ایران است. ما در ۵۰ متر زمین خودمان خوب ظاهر می‌شویم ولی باید در ۵۰ متر نیمه حریف بیشتر کار کنیم. نباید تنها به ضربات کرنر یا شروع مجدد دل خوش کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی همچنین به نقطه ضعف ایران اشاره کرد و گفت: هیچ وقت اتفاق نمی‌افتد که بازی صفر، صفر در یادها بماند. بازی باید گل داشته باشد. اگر دنبال موفقیت هستیم باید گل بزنیم. نکته منفی درباره تیم ملی این است که در بیشتر اوقات که گل خوردیم نتوانستیم بازی را ببریم و در نهایت یا متحمل شکست شدیم یا بازی را با تساوی به پایان رساندیم. ان‌شاءالله این مشکل با انجام دیدارهای تدارکاتی تا جام جهانی رفع می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.