صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / شرکت پایانه‎های نفتی در اجرای الزامات ایمنی پیشگام است
شرکت پایانه‎های نفتی در اجرای الزامات ایمنی پیشگام است

مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی:

شرکت پایانه‎های نفتی در اجرای الزامات ایمنی پیشگام است

مدیرعامل شرکت پایانه‎های نفتی گفت: این شرکت با تهدیدهای فراوانی در حوزه ایمنی روبه‌روست، بنابراین هیچ عملیاتی بدون تایید واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست اجرا نمی‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سید پیروز موسوی، در آیین قدردانی از تلاشگران حوزه بهداشت، ایمینی و محیط زیست (HSE) شرکت پایانه‌های نفتی که دیروز (سه‌شنبه، هشتم خردادماه) برگزار شد، با بیان این‌که شرکت پایانه‌های نفتی با همه تهدیدهای خاک، هوا و دریا در حوزه ایمنی روبه‌روست، گفت: نگاه جدید مدیریت شرکت پایانه‌های نفتی به موضوع ایمنی سبب شده است تا همه فعالیت‌ها پیش از انجام به تأیید واحد HSE برسد و انجام هر کاری بدون تایید این واحد میسر نخواهد شد.
وی با بیان این‌که پیشگام بودن شرکت پایانه‌های نفتی در اجرای الزامات حوزه ایمنی در حوادث خشکی و روی آب ثابت شده است، اظهار کرد: نگاه ایمن به فرآیندها در تاروپود فعالیت‌های این شرکت ریشه دوانده که حاصل حضور نیروی انسانی متعهد و متخصص و تجهیزات آماده به کار است.
موسوی، نگاه ایمنی این شرکت را برای شرکت‌های هم‌جوار با تاسیسات شرکت پایانه‌های نفتی، قابل اتکا دانست و ادامه داد: این نگاه، حاصل امکانات و نیروی متخصص ماست.
مدیریت ارشد HSE خارک به شرکت پایانه‌های نفتی واگذار شده است
مانی عبدلله‌زاده، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی نفت، در این آیین با بیان این‌که نگاه وزارت نفت به HSE، در سال‌های اخیر تغییر کرده، گفت: اثر این تغییر نگاه در شرکت‌های زیرمجموعه به‌ویژه در فازهای اجرایی و عملیاتی احساس می‌شود و در موارد پیشگیرانه و نیز در صحنه عملیات قابل توجه است.
عبدلله‌زاده با تاکید بر این‌که اجرای الزامات ایمنی نیازمند باور درونی نیروی انسانی است، از واگذاری ماموریت مهم مدیریت ارشد HSE منطقه خارک به شرکت پایانه‌های نفتی خبر داد و تاکید کرد: نگرش مهندسی و پیشگیرانه شرکت پایانه‌های نفتی به اجرای صحیح این ماموریت منجر شده است. خیال ما از بابت شرکت پایانه‌های نفتی راحت است، زیرا زمینه‌های لازم برای اجرای الزامات HSE ایجاد شده و این شرکت در تهیه و تدوین الزامات ایمنی پیشگام بوده است.
مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت، هدف اصلی HSE ستاد شرکت ملی نفت را حمایت و کمک به شرکت‌های زیرمجموعه عنوان کرد و گفت: مدیرعامل شرکت ملی نفت بر انجام این حمایت تاکید دارد.
توجه به الزامات زیست‌محیطی از شاخصه‌های توسعه است
عباس اسدروز، رئیس منطقه عملیاتی خارک نیز در این آیین، توجه به الزامات زیست‌محیطی را از شاخصه‌های اصلی توسعه دانست و گفت: در پایانه خارک به الزامات اساسی و زیربنایی در حوزه ایمنی، توجه شده و به جزئی‌ترین مسائل زیست‌محیطی هم توجه می‌شود.
به گفته وی، منابع انسانی، معضل HSE در پایانه خارک است، زیرا بسیاری از نیروهای کلیدی قبل از بازنشستگی مسئولیت خود را ترک و برخی نخبگان نیز به دلیل مسائل مالی مهاجرت می‌کنند که این دو موضوع، از جمله آسیب‌های نیروی انسانی منطقه است.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.