چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / یزد / دعا برای دیگران و استغفار مهمترین اقدام برای ماه رمضان است
دعا برای دیگران و استغفار مهمترین اقدام برای ماه رمضان است

امام جمعه یزد:

دعا برای دیگران و استغفار مهمترین اقدام برای ماه رمضان است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دعا برای دیگران و استغفار مهمترین اقدامات برای ماه رمضان است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، آیت الله محمدرضا ناصری‌یزدی با بیان این‌که ماه مبارک رمضان به نیمه خود رسیده است، اظهار کرد: ما باید این ضیافت الهی را واقعا قدر بدانیم و به آن توجه ویژه داشته باشیم چرا که خیلی زود فرصت حضور در این ضیافت را از دست می‌دهیم.

وی افزود: لازم است که در این روزها استغفار خود را زیادتر کنیم و دائما بر زبان خود نام خدای متعال را داشته باشیم و بیش از پیش قدردان این ماه عزیز باشیم.

امام جمعه یزد گفت: عبادات در ماه رمضان باید بیشتر از قبل باشد و این باقی مانده ماه مبارک را دست خالی از در خانه خداوند رد نشویم و به گونه‌ای توشه‌ای برای زندگی و آخرت خود در این روزها بگیریم.

ناصری یزدی در ادامه یکی از مهمترین کارهای ماه رمضان را دعا برای تمام مومنان و مسلمانان دانست و بیان کرد: خداوند دوست دارد که بندگانش نیازهایشان را از درگاه او طلب کنند و او هم رحمان و رحیم است و به تمام بندگان خود نعمت‌هایش را ارزانی می‌کند.

رییس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد، دعا کردن را یکی از بهترین اعمال دانست و افزود: در صورتی ما می‌توانیم آن طور که بایسته و شایسته است، از ماه رمضان استفاده کنیم که قدر و اهمیت ماه رمضان را بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که اگر مردم اهمیت ماه رمضان و فضیلت آن را می‌دانستند، آرزو می کردند که همیشه ماه رمضان می‌بود. امام سجاد (ع) در دعای ورود به ماه رمضان به خدا این گونه عرض می‌کند: «خدایا! معرفت نسبت به فضیلت ماه رمضان و نیز توفیق حفظ جلالت و حرمت ماه رمضان را به من الهام بفرما». از این سخن امام (ع) معلوم می‌شود که مسئله شناخت و معرفت به قدر و عظمت و حرمت ماه رمضان آن قدر مهم است که امام آن را از خداوند طلب می کند.

وی ادامه داد:  سؤال مهم این است که ما چگونه می توانیم به قدر و فضیلت و عظمت ماه رمضان معرفت پیدا کنیم؟ جواب این است که بهترین منابع برای این موضوع، قرآن و روایات و سیره پیامبر و اهل بیت او سلام الله (ع) هستند. امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود در مورد روزه ماه رمضان و حق آن می فرماید: «حقّ روزه این است که بدانی خدا آن را پرده‌ای قرار داده بر روی زبان و گوش و چشم و شکم و شهوت تو؛ تا به وسیله آن، تو را از آتش جهنم حفظ کند، پس اگر عمداً آن را ترک کنی، این پرده الهی را پاره کرده‌ای».

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، ‌اظهارکرد: در این روزها باید نابودی دشمنان اسلام را از خداوند متعال بخواهیم و دعا کنیم که خداوند توطئه‌های آنها را به خودشان برگرداند و آنها را سرجای خودشان بنشاند.

ناصری یزدی تصریح کرد: دعاهای ما در این ایام باید معطوف به موفقیت مسلمانان و بازگشت توطئه های دشمنان به خودشان باشد.

ناصری یزدی تاکید کرد: در صورتی ما می‌توانیم آن طور که بایسته و شایسته است، از ماه رمضان استفاده کنیم که قدر و اهمیت ماه رمضان را بدانیم. در روایتی آمده است که اگر مردم اهمیت ماه رمضان و فضیلت آن را می‌دانستند، آرزو می‌کردند که همیشه ماه رمضان می‌بود.

 امام سجاد (ع) در دعای ورود به ماه رمضان به خدا این گونه عرض می‌کند: «خدایا! معرفت نسبت به فضیلت ماه رمضان و نیز توفیق حفظ جلالت و حرمت ماه رمضان را به من الهام بفرما». از این سخن امام معلوم می‌شود که مسئله شناخت و معرفت به قدر و عظمت و حرمت ماه رمضان آن قدر مهم است که امام آن را از خداوند طلب می‌کند؛ اما سؤال مهم این است که ما چگونه می توانیم به قدر و فضیلت و عظمت ماه رمضان معرفت پیدا کنیم؟ جواب این است که بهترین منابع برای این موضوع، قرآن و روایات و سیره پیامبر و اهل بیت او سلام الله (ع) است. امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود در مورد روزه ماه رمضان و حق آن می فرماید: «حقّ روزه این است که بدانی خدا آن را پرده‌ای قرار داده بر روی زبان و گوش و چشم و شکم و شهوت تو؛ تا به وسیله آن، تو را از آتش جهنم حفظ کند؛ پس اگر عمداً آن را ترک کنی، این پرده الهی را پاره کردهای».

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.