صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / بهای طلا در پی بحران ایتالیا اندکی افزایش یافت
بهای طلا در پی بحران ایتالیا اندکی افزایش یافت

بهای طلا در پی بحران ایتالیا اندکی افزایش یافت

قیمت طلا به دنبال افزایش تنش ها در ایتالیا و بالا گرفتن اختلاف تجاری آمریکا و چین صبح روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز، خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت آنی یا تحویل فوری طلا در ساعت ۰۳:۴۹ بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن ۰٫۱ درصد نسبت به دیروز افزایش یافت و به یک هزار و ۲۹۸ دلار و ۸۶ سنت در هر اونس رسید.
فلز زرد همچنین در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک به قیمت یک هزار و ۲۹۸ دلار و ۸۰ سنت در هر اونس معامله شد که نسبت به دیروز تغییری نداشت.
پس از گذشت حدود سه ماه از انتخابات پارلمانی در ایتالیا، بن بست سیاسی ناشی از نبود توافق میان احزاب، این کشور را به سوی یک بحران بی سابقه سیاسی سوق داده است تا جایی که «جوزیه کنته» نخست وزیر انتصابی این کشور یکشنبه گذشته ماموریت تشکیل دولت را رد کرد و آن را به رئیس جمهوری سپرد. این امر موجب تشدید بحران سیاسی در این کشور شد.
«استفان اینس» رئیس بخش تجارت کارگزاری اوآندا (OANDA) واقع در نیویورک به رویترز گفت: افزایش پتانسیل ناآرامی ها در ایتالیا و بالا گرفتن اختلاف های تجاری آمریکا و چین قیمت طلا را بالا می برد، اما با توجه حساسیت فلز زرد نسبت به تغییرات ارزش دلار، بعید به نظر می رسد بهای این فلز گرانبها به طور چشمگیری افزایش یابد.
اندازه شاخص دلار که نرخ برابری دلار آمریکا در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، معادل ۹۴٫۵۲ است و فاصله چندانی با بالاترین رکورد آن در ۶٫۵ ماه گذشته یا ۹۴٫۹۸ ندارد.
اقتصام ۱۰۶۳*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.