صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / بانک های هندی تحریم های آمریکا علیه ایران را اجرا می‌کنند
بانک های هندی تحریم های آمریکا علیه ایران را اجرا می‌کنند

بانک های هندی تحریم های آمریکا علیه ایران را اجرا می‌کنند

به گفته اتحادیه اصلی صادر کنندگان هند،دو بانک هندی در واکنش به تهدیدات ناشی از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران از صادر کنندگان خواسته اند تا ماه اوت تراکنش های مالی خود با ایران را به اتمام برسانند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، به گفته اتحادیه اصلی صادر کنندگان هند،دو بانک هندی در واکنش به تهدیدات ناشی از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران از صادر کنندگان خواسته اند تا ماه اوت تراکنش های مالی خود با ایران را به اتمام برسانند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اوایل ماه جاری میلادی از توافق هسته ای با ایران خارج شد و دستور برقراری تحریم های شدید علیه تهران را صادر کرد. هند و ایران دارای روابط دیرینه سیاسی و تجاری هستند، اما دهلی نو مراقب است تا در دام تحریم های آمریکا علیه ایران نیافتد.

سازمان فدراسیون صادر کنندگان هند گفته، بانک های ایندوس ایند و یو سی او که در زمینه تسهیل صادرات به ایران فعالیت دارند، تا ۶ اوت به صادر کنندگان مهلت داده اند، معاملات خود را تسویه کنند.

آجای ساهای، مدیر سازمان فدراسیون صادر کنندگان هند گفت: «ایندوس ایند و یو سی او به صادر کنندگان گفته اند باید تا ۶ اوت تمام روابط تجاری شان با ایران را به اتمام برسانند.»

بر اساس مکانیزمی که در سال ۲۰۱۲ به دلیل تحریم های آمریکا ایجاد شد، صادر کنندگان هندی عمدتا پول صادرات خود به ایران را به روپیه دریافت می کنند.

بانک ایندوس ایند در نامه ای به تاریخ ۲۴ می از صادر کنندگان هندی خواسته تا این اظهاریه را از مشتریان خود ارائه کنند که کل تراکنش های اعتبارات اسنادی صادراتی تا قبل از ۶ اوت ۲۰۱۸ کامل خواهد شد.

یک صادر کننده کالاهای هندی به ایران از شرایط پیش آمده ابراز نگرانی کرد و گفت، من پرداخت هایی برای نیمه دوم ماه اوت دارم.

این صادر کننده که نخواست نامش فاش شود گفت: «چطور یک صادر کننده احساس امنیت کند؟ من نمی دانم که آیا پولم را خواهم گرفت یا نه.» وی گفت، پرداخت پول صادرات به ایران معمولا بین یک ماه تا ۴۵ روز زمان می برد.

صادر کنندگان هندی پول کالاهای صادراتی خود را از محل پول نفت ایران که در نزد بانک یو سی او به روپیه نگهداری می شود دریافت می کنند.

بانک یو سی او هم در نامه ای به تاریخ ۲۹ می برای صادر کنندگان نوشته است: «پرداخت های بعد از تاریخ ۵ اوت مشمول محدودیت های تجاری و ارزی ناشی از تحریم های آمریکا و دستورالعمل های دولت هند در تاریخ مطالبه قرار خواهد گرفت.»

رئیس بانک یو سی او گفته، بانک وی مکانیزم پرداخت به روپیه را ادامه می دهد. وی از توضیح بیشتر در مورد نامه ارسالی از سوی بانک یو سی او خودداری کرد و گفت، ایران ۱۸ میلیارد روپیه پول در نزد بانک ما دارد.

همچنین مطالعه کنید:

امکان پرداخت پول از طریق موبایل به جای استفاده از کارت

به گزارش کسب و کار نیوز؛ مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی گفت: یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.