رئیس اتاق اصناف آستارا گفت: پنج هزار واحد صنفی در بازار بزرگ ساحلی و برای خدمت به مردم دایر شد که از طریق کالاهای چمدانی یا تجارت چمدانی توان ماندن در بازار و خدماتدهی داشتند اما با بسته شدن مرز دیگر هیچ کالا و خدماتی به مردم داده نمیشود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، عارف باباشپور در مورد مایحتاج مردم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: «در ستاد تنظیم بازار که با حضور فرماندار برگزار شد، اولویتهای اصلی سبد خانوار را اعلام کردیم: مرغ، شکر، خرما، نان و… در انتها تنها موردی که برای ما ارسال شد مرغ منجمد بود که توزیع شد.» او در مورد فروشهای فوقالعاده در این ماه گفت: «سالهای گذشته واحدهای صنفی فروش فوقالعاده را به خواست خودشان و با فروش زیر قیمت اقلام مورد نیاز مردم در این ماه به استقبال رمضان میرفتند و در ازای آن انتظار داشتند تا متولیان با حمایت از واحدهای صنفی همچون تخفیفهای مالیاتی و عوارض و… شرایط را به نفع واحدهای صنفی و مردم بهبود ببخشند اما این اتفاق رخ نداد و امسال همکاران ما در واحدهای صنفی برای این کار اقدام نکردند.» رئیس اتاق اصناف آستارا با نگرانی نسبت به وضعیت بازار ساحلی این شهر افزود: «پنج هزار واحد صنفی در بازار بزرگ ساحلی و برای خدمت به مردم دایر شد که از طریق کالاهای چمدانی یا تجارت چمدانی توان ماندن در بازار و خدماتدهی داشتند اما با بسته شدن مرز دیگر هیچ کالا و خدماتی به مردم داده نمیشود.» او در آخر گفت: «رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین با وجود گردشگر معنا پیدا میکند؛ چرا که کارخانه و یا واحد تولیدی در چنین مناطقی وجود ندارد و بازار ساحلی و یا مرزی تنها راه گذران زندگی اصنافیها است. موضوع دیگر این است که در بازار ساحلی آستارا ۷۰ درصد کالاها ایرانی است و فقط ۳۰ درصد اجناس خارجی است. خلاف تصور غلطی که شکل گرفته و موجب رکود بازارهای مرزی شده، کالاهای ایرانی هم در این اماکن به فروش میرسند و تبلیغ و فرصت خوبی برای تولید داخل است.»
رئیس اتاق اصناف آستارا
۷۰ درصد کالاهای بازار ساحلی آستارا ایرانی است
رئیس اتاق اصناف آستارا گفت: پنج هزار واحد صنفی در بازار بزرگ ساحلی و برای خدمت به مردم دایر شد که از طریق کالاهای چمدانی یا تجارت چمدانی توان ماندن در بازار و خدماتدهی داشتند اما با بسته شدن مرز دیگر هیچ کالا و خدماتی به مردم داده نمیشود.