صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / لهستان: خط لوله نفتی روسیه یک سلاح جدید هیبریدی است
لهستان: خط لوله نفتی روسیه یک سلاح جدید هیبریدی است

لهستان: خط لوله نفتی روسیه یک سلاح جدید هیبریدی است

نخست‌وزیر لهستان خط لوله نفتی روسیه را یک سلاح جدید هیبریدی خواند و گفت که مسکو می خواهد از آن برای تضعیف ناتو و اتحادیه اروپا استفاده کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماتئوس موراویچکی، نخست‌وزیر لهستان در جریان حضور در نشست پارلمانی ناتو در ورشو، این خط لوله نفتی به نام “نورد استریم ۲” را یک “قرص سمی برای امنیت اروپا” خواند.

آمریکا و سایر کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا همانند لهستان مخالف این پروژه هستند و هشدار داده‌اند که این مسأله باعث نفوذ و تسلط بیشتر روسیه بر غرب اروپا می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته که مخالفت آمریکا از این پروژه از تمایل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور به حمایت از صادرات گاز مایع طبیعی آمریکا ناشی می شود که گران‌تر از قیمت تأمین‌کنندگان روس است چون با کشتی منتقل می شود.

آندری دودا، رئیس جمهوری لهستان نیز نسبت به تمایل روسیه به شرق اروپا هشدار داد و گفت:‌ با کمال تأسف باید گفت که مسکو هرگز از فروپاشی شوروی عبرت نگرفته است. روسیه کشوری است که به گرجستان حمله کرد، دست به اقدام نظامی در اوکراین و شرق این کشور زد و کریمه را به خود ملحق نمود. این‌ها تمایلات اصلی و وجهه واقعی روسیه هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.