صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / صدور نفت آمریکا به آسیا به زودی رکورد می زند
صدور نفت آمریکا به آسیا به زودی رکورد می زند

اخبار جهان انرژی

صدور نفت آمریکا به آسیا به زودی رکورد می زند

پیش بینی رکورد صدور نفت آمریکا به آسیا، افزایش 22 درصدی سرمایه گذاری شرکت های نفتی هند، افزایش بودجه اکتشاف نفت نروژ، پیوستن توتال به پروژه ال ان جی روسیه و تصمیم ونزوئلا برای افزایش دو برابری تولید نفت، از جمله مهمترین رویدادهای جهان نفت در 24 ساعت گذشته بود.

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از رویترز، با افزایش میزان صادرات نفت آمریکا به آسیا در چند ماه آینده به بالاترین رقم، سهم بازار روسیه و تولیدکنندگان سازمان اوپک را کاهش می دهد.
به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، قرار است آمریکا در ماه ژوئن، دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت صادر کند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز از این میزان روانه کشورهای آسیایی خواهد شد.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز گزارش کرد که صادرات نفت آمریکا در دو هفته اخیر به بالاترین حد خود یعنی دو میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

**سرمایه گذاری شرکت های نفتی هند ۲۲ درصد افزایش یافت
به گزارش پایگاه اینترنتی اکونومیک تایمز، سرمایه گذاری شرکت های دولتی نفت هند در سال مالی ۲۰۱۷- ۲۰۱۸ میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال در حوزه های تولید، پالایش و تاسیسات توزیع نفت با ۲۲ درصد افزایش، به رکورد تاریخی ۱۹ میلیارد دلار رسید.
این در حالیست که تقاضای نفت در هند در این مقطع ۵٫۳ درصد رشد داشت اما تولید فرآورده های نفتی در این سال کمتر از تقاضا بود.

**نروژ بودجه اکتشاف نفت را افزایش می دهد
به گزارش رویترز، آژانس ملی آمار نروژ خبر داد که میزان حفاری نفت و گاز این کشور در پی رشد جهانی قیمت های نفت به روند رو به افزایش خود را حفظ خواهد کرد، گرچه مجموع رشد سرمایه گذاری ها در صنعت نفت کندتر از انتظار تحلیلگران بوده است.
بر اساس این گزارش، گرچه انتظار می رود، حفاری منابع جدید و توسعه میدان ها در سال جاری میلادی و سال ۲۰۱۹ به شدت افزایش یابد اما سرمایه گذاری در میدان هایی که اکنون در حال تولید هستند، کاهش خواهد یافت.
این آژانس انتظار دارد که میزان سرمایه گذاری تنها در حوزه اکتشاف نروژ از سه میلیارد دلار کنونی به چهار میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی برسد.
مجموع سرمایه گذاری ها در صنعت نفت این کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار رسید.

**پیوستن توتال به پروژه ال ان جی روسیه برای دومین بار
به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، «لئونید میکلسون» مدیرعامل نواتک، خبر داد که شرکت توتال ۱۰ درصد از سهام پروژه ال‌ ان ‌جی۲ نواتک روسیه را خریداری کرد.
این قرارداد در سفر «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه به روسیه برای اجلاس اقتصادی سنت پترزبورگ امضا شد.
توتال اکنون ۲۰ درصد از سهام نواتک را در اختیار دارد و در کنار سی‌ ان ‌پی ‌سی چین و صندوق راه ابریشم، یکی از سهامداران توسعه پروژه ال ‌ان‌ جی۱ این شرکت در منطقه یامال است.
به گفته میکلسون، قرارداد نواتک با توتال برای پروژه ال ‌ان‌ جی۲ در منطقه قطب، در سه ماه نخست ۲۰۱۹ نهایی می‌شود. این پروژه ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش خواهد داشت.

**مادورو ۲ برابر کردن تولید نفت ونزوئلا را وعده داد
به گزارش شبکه خبری فرانس۲۴، «نیکولاس مادورو»، برنده دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ونزئلا در آیین سوگند وعده داد تا تحریم‌های آمریکا را شکست دهد و با کمک سازمان اوپک، برای افزایش دو برابری تولید نفت کشورش بکوشد تا مسیر اقتصادی این کشور اصلاح شود.
با وجود برخورداری ونزوئلا از بزرگ‌ترین ذخایر نفت جهان، کمبود سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها سبب شده تا تولید نفت این کشور به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برسد که پایین‌ترین میزان در۳۰ سال اخیر است.
مادورو در این آیین، خطاب به «مانوئل کودو» وزیر نفت ونزوئلا گفت که قصد دارد در سال جاری میلادی تولید نفت خود را یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد و در این مسیر باید از اوپک، روسیه، چین و کشورهای عربی کمک خواست.
اقتصام **۱۰۷۰**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.