صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / راز جسد پتوپیچ در سیدخندان فاش شد
راز جسد پتوپیچ در سیدخندان فاش شد

راز جسد پتوپیچ در سیدخندان فاش شد

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری مردی که پس از آشنایی با دختری در فضای مجازی هنگام آزار و اذیت این فرد او را به قتل رسانده بود، خبر داد.

دستگیری قاتل

به گزارش کسب و کار نیوز، در ساعت ۹ صبح روز نهم شهریورماه پارسال کشف جسدی در مسیل رودخانه خشایار از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰به کلانتری ۱۲۰ سیدخندان اعلام شد که با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد کارگران شهرداری در زمان لایروبی رودخانه، با جسد پیچیده شده در یک پتوی زرد رنگ مواجه شده اند که بلافاصله با تأیید خبر اولیه، موضوع به اداره دهم پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اعلام و پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد تشکیل و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان در دستور کار کارآگاهان اداره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه به عمل آمده از سوی تیم تشخیص هویت و بررسی صحنه اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مشخص شد که جسد متعلق به یک خانم جوان حدودا ۳۰ ساله است که بنا به نظریه تیم تشخیص هویت حداقل چند روز از زمان فوتش می گذرد.

چندروز پس از تشکیل پرونده مقدماتی و آغاز تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول، اعضای یک خانواده با مراجعه به کلانتری ۱۰۳ گاندی اعلام کردند که یکی از اعضای خانواده شان به نام نگار ۳۱ ساله، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیک که در تهران مشغول به کار است ، از چند روز گذشته به تماس های تلفنی آنها پاسخگو نیست. به همین علت اعضای خانواده نگار به واسطه نگرانی شدید در خصوص سلامتی وی ، از شهرستان به تهران آمده و ابتدا به محل سکونت نگار در محدوده میدان ونک و در ادامه محل کار او مراجعه کرده اما اطلاعی از سلامتی نگار کسب نکرده و نهایتا تصمیم می گیرند تا موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

با طرح شکایت با موضوع فقدان خانم جوان به هویت مشخصِ نگار ۳۱ ساله و ثبت آن در سیستم جامع پلیس ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در بررسی سوابق افراد فقدانی و مطابقت آنها با مشخصات اجساد ناشناس ، در تطابق مشخصات فقدانی با جسد کشف شده در مسیل رودخانه خشایار موفق به شناسایی وی شدند. در ادامه ، خانواده نگار به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده و جسد نگار توسط آنها شناسایی و نهایتا صحت شناسایی صورت گرفته نیز توسط پزشکی قانونی نیز تأیید شد.

خانواده نگار در توضیحات خود به کارآگاهان گفتند که نگار پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیک موفق به دریافت بورسیه تحصیلی مقطع دکتری در یکی از کشورهای اروپایی شده بود اما به علت قانون کشور میزبان که امکان کار در آن کشور برای دانشجویان وجود ندارد، نگار به تهران آمده و مشغول به کار شده بود تا هزینه تحصیلی خودش را تأمین کند. مدتی از شروع به کار نگار در تهران گذشت و پس از مدتی، در تماس های تلفنی که نگار با ما داشت ، عنوان می کرد که با شخصی آشنا شده که به واسطه موقعیت کاری و ارتباطات خوبی که این فرد در سیستم اداری دارد ، پیگیر تأمین هزینه تحصیلی خود از طریق سیستم دولتی است اما نگار در خصوص این شخص توضیح بیشتری به ما نداد.

با توجه به اظهارات خانواده نگار ، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی نهایتا موفق به شناسایی فردی به نام سعید . ق متولد ۱۳۵۳ شدند . با شناسایی سعید به عنوان مظنون اصلی پرونده ، کارآگاهان به محل سکونت وی در منطقه سیدخندان، خیابان سهروردی شمالی رفته و در تاریخ دوم اردیبهشت ماه امسال اقدام به دستگیری وی کردند. در زمان دستگیری سعید و در بازرسی از محل سکونتش ، کارآگاهان موفق به کشف گوشی تلفن همراه و همچنین زیورآلات متعلق به مقتوله شدند که خانواده نگار پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی ، گوشی تلفن همراه و همچنین زیور آلات کشف شده را شناسایی کردند .

با وجود دلایل و قرائن بدست آمده بویژه کشف اموال مقتوله از محل سکونت سعید، وی همچنان منکر هرگونه آشنایی خود با نگار  شده و مدعی بود که گوشی تلفن همراه کشف شده را به صورت دست فروشی و در محدوده خیابان جمهوری خریداری کرده است.

سرانجام در تاریخ هفتم خردادماه سعید لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت : آشنایی من و نگار ابتدا از طریق فضای مجازی آغاز شد، با ادامه آشنایی متوجه شدم که نگار به تنهایی در تهران زندگی می کند و قصد دارد تا هزینه اقامتش را برای ادامه تحصیل در اروپا تأمین کند. به این بهانه به او نزدیک شده و ادعا کردم دوستانی در سیستم اداری دارم که می‌توانند هزینه اقامتش را از طریق سیستم دولتی تأمین کنم تا اینکه با او در محدوده سیدخندان قرار ملاقات گذاشتم.

متهم که سابقه فعالیت ورزشی در رشته بوکس را دارد ، در خصوص نحوه ارتکاب جنایت گفت :  نگار پس از سوار شدن به ماشین ، متوجه شد که من قصد آزار و اذیت او را دارم. با من درگیر شد و شروع به داد و بیداد کرد در یک لحظه متوجه شدم که چندین مشت محکم به سر و صورت او زدم.  ابتدا تصورم این بود که بیهوش  شده اما در ادامه متوجه شدم که نگار فوت کرده است. صندلی شاگرد را خواباندم تا کسی متوجه جسد نشود، چند ده متر جلوتر ، یک ماشین حمل اثاثیه منزل ایستاده و کارگران در حال انتقال وسایل به داخل خانه بودند . بدون آنکه آنها متوجه شوند ، پتویی را از روی اسباب و اثاثیه برداشته و جسد را داخل آن پیچیده و داخل رودخانه انداختم و بلافاصله از محل دور شدم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.