صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیده‌بان حقوق بشر: بانک‌های اسرائیلی از شهرک‌سازی‌ها حمایت می‌کنند
دیده‌بان حقوق بشر: بانک‌های اسرائیلی از شهرک‌سازی‌ها حمایت می‌کنند

دیده‌بان حقوق بشر: بانک‌های اسرائیلی از شهرک‌سازی‌ها حمایت می‌کنند

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، بیشتر بانک‌های بزرگ در اراضی اشغالی خدماتی را در راستای کمک به حمایت، استمرار و توسعه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی ارائه می‌دهند.

شهرک سازی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد، هفت بانک بزرگ در اراضی اشغالی که خدماتی را به شهرک‌ها ارائه می‌کنند، در ساخت واحدهای مسکونی مشارکت داشته و با اخذ حقوق مالکیتی در پروژه‌های جدید ساخت و ساز و نظارت بر آنها تا زمان اتمام در راستای توسعه شهرک‌ها تلاش می‌کنند.

این سازمان در ادامه گزارش خود تاکید کرد: این فعالیت‌های بانکی کار انتقال ساکنان به صورت غیر قانونی را سهولت می‌بخشد.

دیده‌بان حقوق بشر هشدار داد، اینکه اشغالگران شهروندان غیرنظامی خود را به اراضی اشغالی منتقل کرده و ساکنان منطقه را از آنجا کوچاندند، به منزله جنایت جنگی است.

این گزارش شامل جزئیاتی از پژوهش‌های جدیدی در زمینه فعایت‌های بانکی در شهرک‌ها و موارد نقض حقوقی است که این فعالیت‌های بانکی در آنها نقش دارند.

این سازمان افزود: بانک‌های اسرائیلی با املاک‌دارانی که در ساخت واحدهایی اختصاصی اسرائیلی‌ها در اراضی فلسطینی‌ها همکاری دارند، این پروژه‌ها که بانک‌های اسرائیلی از آنها حمایت مالی می‌کنند، در بیرون راندن غیر قانونی فلسطینی‌ها از اراضی‌شان نقش دارند.

این نهاد بین‌المللی در ادامه ضمن تاکید دوباره بر غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی حقوق بشر، اعلام کرد، بانک‌های اسرائیلی علاوه بر اینها، به مسئولان بومی و منطقه‌ای شهرک‌ها و نیز خریداران این واحدها وام‌هایی اعطا می‌کنند.

در ادامه گزارش دیده‌بان حقوق بشر آمده است، قوانین بین‌المللی حقوق بشر به اشغالگران اسرائیلی اجازه نمی‌دهد، از اراضی اشغالی تنها برای اهداف نظامی یا منافع ساکنان بومی که تحت اشغال زندگی می‌کنند، استفاده کنند.

درادامه این گزارش تاکید شده، شهرک‌ها با ممانعت از توسعه اقتصادی فلسطینی‌ها و حمایت از شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی، در دامن زدن به ساختار تبعیضی نقش دارند.

دیده‌بان حقوق بشر از بانک‌های رژیم صهیونیستی خواست به مسئولیت‌های حقوقی خود عمل کرده و به کارهای تجاری در شهرک‌ها و یا شراکت در این پروژه‌ها پایان دهند.

این سازمان در ادامه تاکید کرد: این بانک‌ها باید آغاز و اجرای هر گونه فعالیتی در داخل شهرک‌ها، حمایت مالی و مدیریتی از آنها، حمایت از فعالیت‌های مرتبط با شهرک‌ها و زیرساخت‌ها و نیز عقد قرارداد برای خرید کالاهای تولیدی آنها را متوقف کنند.

دیده‌بان حقوق بشر در پایان گزارش خود تاکید کرد: این بانک‌ها نمی‌توانند بدون ایفای نقشی در گسترش تبعییض، کوچاندن و مصادره اراضی فلسطینی‌ها، فعالیت‌های تجاری در شهرک‌ها داشته باشند و برای جلوگیری از این امر باید فعالیت‌های خود در حوزه شهرک‌سازی‌ها را متوقف کنند.

انتهای پیام  

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.