صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی تقاضای نمایندگان درباره تخلفات هیات امنای ارزی تجهیزات پزشکی در کمیسیون بهداشت
بررسی تقاضای نمایندگان درباره تخلفات هیات امنای ارزی تجهیزات پزشکی در کمیسیون بهداشت

همتی خبر داد

بررسی تقاضای نمایندگان درباره تخلفات هیات امنای ارزی تجهیزات پزشکی در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۶ آیین‌نامه در خصوص هیات امنای ارزی تجهیزات پزشکی خبر داد.

قاضی‌زاده وزیر بهداشت در مجلس

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، احمد همتی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: تعدادی از نمایندگان خواستار اعمال ماده ۲۳۶ در سه حوزه درباره هیات امنای ارزی سازمان تجهیزات پزشکی شدند که این موضوع با حضور وزیر بهداشت، قائم مقام وزیر و مسئولان هیات امنای ارزی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: اولین مورد ناظر به نقض ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی درباره عدم مدیریت اموال عمومی و ریخت و پاش در هیات امنای ارزی تجهیزات پزشکی است.

همتی افزود: مورد دیگر درباره نقض ماده ۵۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ ناظر به حمایت از تولیدات داخلی است و سومین مورد درباره بکارگیری بستگان درجه یک در هیات امنای ارزی می‌باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره فعالیت‌های هیات امنای ارزی، گفت: کارکرد هیات امنای ارزی، ایجاد تعادل در بازار از طریق مناقصه است تا اگر قرار به واردات کالایی باشد ارزان‌ترین آن وارد شود البته قانون مجوز ۱۰ درصد واردات را داده است. باید شرایط به گونه‌ای باشد که حالت رقابتی ایجاد شده و قیمت‌ها کنترل شود.

همتی در جمع‌بندی، گفت: طبق ماده ۲۳۶ آیین‌نامه، کمیسیون باید نظر دهد که موضوع درخواستی قابلیت ارجاع را به قوه قضاییه را دارد خیر. در این باره باید کمیسیون مدارک و مستندات را جمع‌بندی کرده و در کنار مطالب مطرح شده از سوی وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی، نظر خود را ظرف ۱۰ روز ارائه دهد که این مهلت از امروز آغاز شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.