صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انتقادها از پیام سرد ترامپ به مناسبت روز یادبود
انتقادها از پیام سرد ترامپ به مناسبت روز یادبود

انتقادها از پیام سرد ترامپ به مناسبت روز یادبود

پیام دونالد ترامپ در روز یادبود (روز یادبود نظامیان آمریکایی که در گذشته یا در جنگ کشته شده‌اند) بار دیگر باعث انتقاد شدید از سوی بسیاری در آمریکا شد که برخی پیام وی را با اوباما مقایسه کرده و اعلام کردند پیام ترامپ در سطح یک رییس جمهور نیست.

ترامپ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پیامی به مناسبت روز یادبود نوشت: ما هرگز نمی‌توانیم جای خالی قهرمانان را پر کنیم اما ما می‌توانیم به یاد آنها باشیم و به فداکاری آنها افتخار کرده و ایده‌های عدالت، برابری و فرصتی که به چندین نسل از آمریکا به بهای از دست رفتن زندگی آنها داده شده است،به همراه داشته باشیم. این نهایت ازخودگذشتگی است.

بسیاری این پیام باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را با پیام دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی مقایسه کردند. ترامپ در پیامی نوشت: روز یادبود مبارک! کسانی که در کشور ما کشته شدند بسیار خوشحال و مفتخر هستند که امروز چگونه کشور ما پیش می‌رود. بهترین اقتصاد در دهه‌های گذشته، کمترین میزان بیکاری، بازسازی ارتش کشورمان و اقدامات بسیار دیگر، بسیار خوب!

اظهارات دونالد ترامپ از سوی بسیاری مورد انتقاد قرار گرفت. بسیاری از روزنامه نگاران این پیام را نامناسب برای یک رئیس‌جمهور اعلام کردند.

در همین راستا ژنرال مارتین دمپسی، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش آمریکا در پیامی در توئیتر اعلام کرد: این روز از همه روزهای سال نباید تنها به یکی از ما اختصاص داده شود.

جان کربی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: توئیت ترامپ یکی از نامناسب‌ترین، عامی‌ترین و بی‌احساس ترین پیامی است که یک فرمانده کل قوا می توانست در روزی مثل امروز بگوید.

همچنین نیت بل، یکی از سیاستمداران برجسته اعلام کرد: این پیام ترامپ یکی از چندش آورترین پیام‌های وی تاکنون بوده است.

وی ادامه داد: روز یادبود تنها روزی است که یادآور کسانی است که نهایت فداکاری را در راه آزادی و عدالت برای همه انجام داده اند.

وی افزود که این روز “مبارک” نیست.

“روز یادبود” به یاد کسانی که جان خود را در نیروی ارتش امریکا از دست داده‌اند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.