صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اعلام آمادگی بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای فاینانس شرکت‌های ایرانی
اعلام آمادگی بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای فاینانس شرکت‌های ایرانی

در چهاردهمین نشست کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران مطرح شد

اعلام آمادگی بانک سرمایه‌گذاری اروپا برای فاینانس شرکت‌های ایرانی

در نشست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران گزارش کوتاهی از حضور کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در ایران و رایزنی و گفت‌و‌گوی فعالان حوزه انرژی کشور با وی تشریح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق تهران، در نشست کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران گزارش کوتاهی از حضور کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در ایران و رایزنی و گفت‌و‌گوی فعالان حوزه انرژی کشور با وی تشریح شد.

در این جلسه همچنین، رییس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران با اشاره به برگزاری نشست اخیر اعضای این کمیسیون با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، از تشکیل کارگروه مشترک میان کمیسیون و این شرکت برای پیشبرد مسائل و مشکلات مربوط به بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، رضا پدیدار در این جلسه به بسته کارآفرینی وزیر نفت در نمایشگاه بین‌المللی نفت که چندی پیش برگزار شد اشاره کرد و گفت: وزیر نفت در مراسم افتاحیه این نمایشگاه از بسته ۶ میلیارد دلاری این وزارتخانه برای ساخت تجهیزات صنعت نفت خبر داد.

وی افزود: مکاتبات اولیه از سوی کمیسیون انرژی اتاق تهران با وزارت نفت در خصوص جزئیات این بسته کارآفرینی صورت گرفت و منتظر اعلام آن از طرف این وزارتخانه هستیم. طبق گفته‌های وزیر نفت، این بسته ۶ میلیارد دلاری مختص بخش ‌خصوصی کشور برای ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت کشور است.

در ادامه این نشست، علی شمس‌اردکانی، عضو کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران و رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران، با اشاره به نشست فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی با کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در محل اتاق ایران، گفت: در این نشست پیرامون چگونگی استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و فاینانس در پروژه‌های صنعت نفت و انرژی ایران، گفت‌و‌گو شد.

وی خاطرنشان کرد که کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا در این ملاقات، توضیحات مفصلی درباره بانک سرمایه‌گذاری اروپا ارائه داد و یادآور شد که این بانک، دولتی است و هیچ‌گونه ارتباط کاری با ایالات متحده آمریکا ندارد. رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران، افزود: طبق گفته‌های کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا، از جمله خدمات بانک سرمایه‌گذاری اروپا، تجهیز بنگاه‌های کوچک و متوسط به منابع مالی و فاینانس است که در این رابطه، این بانک قصد دارد همکاری‌هایی با ایران داشته باشد.

شمس‌اردکانی با اشاره به اینکه طی این نشست، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا خبر داد که بانک سرمایه‌گذاری اروپا آماده همکاری با یک بانک خصوصی از ایران است، افزود: در نشستی که در محل اتاق ایران برگزار شد، دو طرف توافق کردند کارگروه‌هایی در حوزه‌های آب، برق، تجهیزات صنعت نفت و انرژی‌های نو میان طرفین تشکیل شود.

رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران در ادامه تصریح کرد که برای استفاده از منابع مالی و فاینانس بانک سرمایه‌گذاری اروپا، می‌توان طی فرایند مشخصی بانک‌های ایرانی اقدام به پالایش منابع مالی موردنیاز بنگاه‌های کوچک و متوسط ایرانی کنند.

همچنین مطالعه کنید:

۸ میلیون تن کالای اساسی وارد و از گمرکات کشور ترخیص شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، از گمرک ایران، این میزان کالاهای اساسی وارد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.