صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / هر خانواده مشهدی روزانه چقدر زباله تولید می‌کند؟
هر خانواده مشهدی روزانه چقدر زباله تولید می‌کند؟

هر خانواده مشهدی روزانه چقدر زباله تولید می‌کند؟

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد گفت: در حال حاضر هر فرد در مشهد روزانه به طور متوسط 600 گرم زباله تولید می‌کند و به طور متوسط هر خانواده 4 تا 5 نفره مشهدی 3 تا 3.5 کیلوگرم زباله تولید می‌کنند.

زباله

خلیل‌الله کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اقدامات شهرداری مشهد در راستای تحقق طرح «مشهد، شهر بدون زباله»، اظهار کرد: معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در راستای اجرای طرح «مشهد، شهر بدون زباله» اقداماتی نظیر ساخت کارخانه‌ زباله‌سوز، تفکیک و بازیافت زباله‌های قابل بازیافت و… را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم با بالابردن درصد تفکیک و بازیافت زباله‌ها و تبدیل سایر زباله‌ها به برق و انرژی به موضوع دفن زباله‌های شهری در طبیعت و مشکلات ناشی از آن پایان دهیم به اهداف خود در این طرح رسیده‌ایم.

کاظمی تصریح کرد: اینکه بگوییم شهر بدون زباله، امکان ندارد. به هر حال زباله تولید می‌شود، اما مهم این است که ما مدیریت زباله‌ها را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر فرد در مشهد روزانه به طور متوسط ۶۰۰ گرم زباله تولید می‌کند و به طور متوسط هر خانواده ۴ تا ۵ نفره مشهدی ۳ تا ۳٫۵ کیلوگرم زباله تولید می‌کنند. از این میزان زباله‌ای که تولید می‌شود حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد زباله قابل بازیافت است که اگر ما بتوانیم این زباله را از مبدأ جداسازی کنیم قدم بزرگی برداشته‌ایم. هم‌چنین برای باقی زباله‌ها موضوع امحاء زباله در کارخانه‌های زباله‌سوز و کمپوست را خواهیم داشت و عملاً در این فرآیند زباله‌ای برای دفن باقی نمی‌ماند و هیچ‌گونه تخریب و آلودگی برای محیط زیست نخواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.