صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / مصداق رسانه فراگیر، فضای مجازی است نه سازمان صداوسیما
مصداق رسانه فراگیر، فضای مجازی است نه سازمان صداوسیما

نایب رییس کمیته رسانه مجلس؛

مصداق رسانه فراگیر، فضای مجازی است نه سازمان صداوسیما

نایب رییس کمیته رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مصداق رسانه ملی و فراگیر در دهه چهارم انقلاب با توجه به توسعه روزافزون رسانه‌ها دیگر سازمان صداوسیما نیست بلکه فضای مجازی، پیام‌رسان‌ها و خبرگزاری‌ها مصداق این معنا هستند.

صادق طباطبایی‌نژاد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید صادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که علت به جمع‌بندی نرسیدن کمیته رسانه و کمیسیون فرهنگی درباره معنای صوت و تصویر فراگیر چیست، پاسخ داد: علت واقعی آن است که تلقی عامه از صداوسیما در جامعه مربوط به زمان تصویب قانون اساسی در حدود ۴۰ سال قبل است در حالی که فضای رسانه‌ای جدید و تغییرات ماهوی در ماهیت رسانه‌ها به کلی تعریف رسانه ملی و فراگیر را تغییر داده است.

نماینده مردم ارستان در مجلس خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم رسانه ملی را محصور در سازمان صداوسیما معنا کنیم از روح و هدف قانون اساسی درباره رسانه ملی و فراگیر باز می‌مانیم. در کمیته رسانه و کمیسیون فرهنگی اختلاف نظر درباره معنای قدیمی از رسانه ملی و رسانه فراگیر و تغییرات ماهوی در فضای رسانه‌ای کشور وجود دارد و هنوز نتوانسته‌ایم به معنای واحد و شفافی برسیم.

نایب رییس کمیته رسانه مجلس با تاکید بر اینکه احتیاج به اصلاح اصل مربوط به صداوسیما در قانون اساسی نیست، گفت: کمیته رسانه و کمیسیون فرهنگی معنایی غیر از معنای مدنظر قانون اساسی در ذهن‌شان نیست. منتهی در مقطع تصویب این اصل قانون اساسی، مصداق این اصل «صداوسیما» بود که تلقی جامعه در حال حاضر یک سازمان اداری است اما مصداق رسانه ملی و فراگیر در دهه چهارم انقلاب با توجه به توسعه روزافزون رسانه‌ها دیگر سازمان صداوسیما نیست و رسانه ملی فراگیر مصادیق زیادی پیدا کرده است. طی ۱۵ سال گذشته رسانه از نظر ماهوی تغییرات فراوانی پیدا کرده بنابراین نمی‌توان معنای رسانه فراگیر را در سازمان صداوسیما خلاصه و محدود کرد.

وی در عین حال از جمع‌بندی نهایی معنای صوت و تصویر فراگیر در چند جلسه آینده کمیته رسانه و کمیسیون فرهنگی سخن گفت و افزود: منظور قانون اساسی از رسانه ملی، رسانه‌ای است که در دسترس همگان قرار داشته باشد. یک زمانی صداوسیما مصداق این مساله بود اما حالا فضای مجازی، پیام‌رسان‌ها و خبرگزاری‌ها این ویژگی را دارند بنابراین یک اتاق فکر مدیریت شده باید این فضای جدید را مدیریت کند که انجام این وظیفه طبق قانون اساسی با صداوسیماست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.