صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مشارکت فعال بخش دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قابل تحسین است
مشارکت فعال بخش دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قابل تحسین است

معاون وزیر علوم:

مشارکت فعال بخش دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قابل تحسین است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، وجود بخش دانشگاهی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را باعث افزایش انس و الفت بیشتر دانشگاهیان با قرآن و آموزه‌های دینی عنوان کرد و گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته بخش دانشگاهی، حضوری فعال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دارد که واقعا این مسئله قابل تحسین است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، دکترغلامرضا غفاری در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهارداشت: حضور دستگاه‌های مختلف دانشگاهی همچون وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه فرهنگیان،علوم و معارف قرآنی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه فنی و حرفه‌ای وسایر مراکز دانشگاهی دراین نمایشگاه و ارائه دستاوردهای علمی، پژوهشی، هنری و همچنین پایان نامه‌های متعدد با موضوعات علمی با محوریت قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را باید به فال نیک گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مسئولیت بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برعهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود و ما تلاش کردیم برنامه‌های متنوعی را در این بخش به بازدیدکنندگان ارائه دهیم که امسال این مسئولیت برعهده وزارت بهداشت است و خوشبختانه این وزارتخانه در مدیریت بخش دانشگاهی عملکرد قابل تحسین و خوبی داشته که از جمله آنها می‌توان به برگزاری مسابقات شب‌های نورانی و همچنین نشست‌های تخصصی با موضوع قرآن و آموزه‌های دینی اشاره کرد.

دکترغفاری با اشاره به اینکه دو دستگاه وزارت علوم و وزارت بهداشت به لحاظ وجود جمعیت دانشجویی از گستره بالایی برخوردار است، گفت: باید تلاش کنیم همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با قرآن و مفاهیم دینی بیش از پیش آشنا شوند و قطعاً برگزاری این نمایشگاه‌ها در سطح بین‌المللی یکی از همین راه‌هاست.

وی افزود: ما باید با فعالیت‌های بیشتر در زمینه قرآنی در سطح دانشگاه‌ها، از مهجوریت قرآن بکاهیم و دانشجویان را بیشتر با مفاهیم قرآنی و  دینی علاقه‌مند کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، حضور پرشور دانشجویان در نمایشگاه قرآن را مایه افتخار عنوان کرد و گفت: دانشجویان نسبت به سال‌های گذشته نسبت به قرآن و آموزه‌های دینی مانوس‌تر شده‌اند و ما به خوبی آثار و برکات قرآن را در زندگی آنها می‌بینیم.

وی حضور بخش قرآن و سلامت در نمایشگاه قرآن کریم را مایه افتخار وزارت بهداشت ذکر کرد وگفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای و پزشکی به بازدیدکنندگان کار ارزشمندی است که وزارت بهداشت به خوبی در مسیر تحقق سلامت مردم حرکت می‌کند و جای امیدواری است که مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت همه ساله تغییراتی در غرفه‌ها ایجاد می‌کند و امسال نیز چند غرفه را به این بخش افزوده که باعث افزایش مخاطبان شده است.

دکترغفاری با تاکید بر اینکه بحث سلامت یکی از مباحث کلیدی و مهمی است که همیشه طرفداران خود را در همه جا دارد، خاطرنشان کرد: برای مردم و عموم بازدیدکنندگان همواره دریافت مشاوره‌های پزشکی، سلامت و درمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قطعاً برپایی بخش قرآن و سلامت وزارت بهداشت در نمایشگاه، وزنه‌ای برای نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است و امیدوارم هر سال این بخش قوی‌تر از سال‌های گذشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با نگاهی گذرا به بخش قرآن و سلامت وزارت بهداشت در نمایشگاه به خوبی مشخص می شود که استقبال و تقاضای مردم برای دریافت خدمات در حوزه بهداشت و درمان و همچنین بحث مشاوره طب ایرانی و تغذیه و روزه داری بسیار زیاد است، اظهار داشت: امسال وزارت بهداشت در نمایشگاه قرآن کریم در بخش ارائه کتاب‌های تخصصی طب سنتی و توزیع بروشورهای علمی و پزشکی با مبحث دیابت، فشارخون وغیره بهتر از سال‌های گذشته ظاهر شده است.

دکتر غفاری همچنین از میزبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان خبر داد و گفت: امسال مفتخر هستیم که میزبان دانشگاهیان فعال عرصه قرآنی باشیم. البته سال قبل وزارت بهداشت هم میزبان شایسته‌ای در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره‌ها و مسابقات، ترویج و پشتیبانی فعالیت‌های قرآنی است، اظهار داشت: تقویت دینی و ملی درمیان دانشگاهیان، ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در میان نسل جوان دانشجو و افزایش نشاط اجتماعی و امید از دیگر اهداف ما است.

جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان در ۶ بخش و ۳۲ رشته همه ساله در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری برگزار می‌شود و برگزیدگان در پایان به مرحله ملی که با همکاری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاداسلامی، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است، راه می‌یابند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.