صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / عدم حفظ برجام منجر به تضعیف استقلال اروپا می‌شود
عدم حفظ برجام منجر به تضعیف استقلال اروپا می‌شود

عرب نیوز:

عدم حفظ برجام منجر به تضعیف استقلال اروپا می‌شود

یک پایگاه خبری عربی در گزارشی با اشاره به احتمال شکست تلاش های اتحادیه اروپا در حفظ برجام نوشت: شکست احتمالی اتحادیه اروپا در حفظ توافق هسته‌ای ایران نه تنها باعث ایجاد اختلافات داخلی میان اعضای آن خواهد شد بلکه استقلال اروپا از آمریکا را کاهش و نیز جایگاه سیاسی آن را در جهان و منطقه تضعیف می‌کند.

عرب نیوز

به گزارش کسب و کار نیوز، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در نشست راه حل‌های جهانی در برلین، تاکید کرد: کشورش آماده است به ایران برای بازگرداندن روابط تجاری و بهبود وضعیت اقتصادی‌اش کمک کند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که ایران آماده باشد و بتواند ثابت کند که به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای پایبند است، ما نیز به تلاش‌هایمان برای بهبود وضعیت اقتصادی ایران و برخورداری این کشور از روابط تجاری خوب ادامه خواهیم داد.

همچنین دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه از توافق مسکو و پاریس برای ادامه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داد.

وی گفت: روسیه و فرانسه توافق کرده‌اند که برجام باید به قوت خود باقی بماند.

در همین راستا سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در رابطه با روند مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی در ارتباط با ادامه برجام و آیا در این ارتباط ایران با کشورهای اروپایی به دیدگاه مشترکی دست پیدا کرده است یا نه؟ گفت: دیدگاه مشترکی که تا الان به آن رسیده‌ایم این است که همه طرف‌های عضو برجام بعد از خروج آمریکا این اراده را دارند که برجام را حفظ کنند و ما این اراده را در کشورهای اروپایی، چین و روسیه می‌بینیم، این اراده در ایران نیز هست البته به شرطی که خواسته‌هایی که از برجام داریم تامین شود.

وی با بیان اینکه وقتی که در مورد برجام توافق کردیم، یکسری منافع برای ایران در این توافق بین‌المللی از جمله رفع تحریم‌ها در نظر گرفته شده بود، تصریح کرد: ما تا وقتی به برجام پایبند هستیم که این منافع تامین شود.

عراقچی با بیان اینکه اراده حفظ برجام از سوی همه طرف‌های عضو برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در بیانیه کمیسیون مشترک برجام نیز که در روز جمعه منتشر شد، بر رفع تحریم‌ها و عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران به عنوان یک بحث ضروری و اساسی در برجام تاکید شد. بنابراین اراده برای حفظ این توافق وجود دارد اما مساله این است که آیا این اراده در عمل می‌تواند پیاده شود یا نه؟ آیا طرف‌های عضو برجام توانایی تامین خواسته‌های ایران را دارند یا نه؟ و اینها موضوعاتی است که ما در حال مذاکره با اروپایی‌ها در ارتباط با آنها هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.