صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / طلا همچنان تحت فشار دلار است
طلا همچنان تحت فشار دلار است

طلا همچنان تحت فشار دلار است

قیمت های طلا صبح روز سه شنبه اندکی در بازارهای جهانی افزایش یافت، اما این فلز گرانبها همچنان تحت فشار دلار قرار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، امید بازار برای برگزاری نشست آمریکا – کره شمالی، شاخص دلار را نزدیک رکورد ۶٫۵ ماه گذشته نگه داشته است.
افزایش شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، موجب کاهش بهای فلز زرد می شود.
معمولاً شاخص دلار و قیمت کالاهایی مانند طلا که به طور سنتی به دلار قیمت گذاری می شوند در جهت عکس یکدیگر حرکت می کنند، زیرا با افزایش شاخص دلار، قدرت خرید خریدارانی که واحد پولی آنها ارزی بجز دلار است، کمتر می شود و مقدار کمتری از این کالاها می خرند و در نتیجه قیمت این کالاها کاهش می یابد.
قیمت آنی یا تحویل فوری طلا در ساعت ۵۷ دقیقه بامداد امروز در بازار لندن، تنها با ۰٫۲ درصد افزایش نسبت به دیروز (دوشنبه) به یک هزار و ۳۰۰ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسید.
بهای آتی طلا در بازار کامکس آمریکا با ۰٫۳ درصد کاهش به یک هزار و ۳۰۰ دلار در هر اونس رسید.
شاخص دلار پس از آنکه دیروز رکورد ۹۴٫۴۹۶ را ثبت کرد، امروز در ساعت یاد شده در سطح ۹۴٫۳۷۶ ایستاد و فاصله چندانی با رکورد مذکور پیدا نکرد.
کاخ سفید اعلام کرد، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن دیروز با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و تایید کردند که آنها قبل از نشست آمریکا – کره شمالی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
اقتصام**۱۰۶۳*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.