صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / سرپرست کشتی آزاد: کمیته المپیک نباید بودجه کشتی را کاهش می‌داد/ خبری از رضا یزدانی نداریم
سرپرست کشتی آزاد: کمیته المپیک نباید بودجه کشتی را کاهش می‌داد/ خبری از رضا یزدانی نداریم

سرپرست کشتی آزاد: کمیته المپیک نباید بودجه کشتی را کاهش می‌داد/ خبری از رضا یزدانی نداریم

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه کمیته ملی المپیک نباید بودجه کشتی را کاهش می‌داد، گفت: مردم از کشتی توقع دارند و نباید کاری کنند که اهالی کشتی دلسرد و دلشکسته شوند.

هادی حبیبی

هادی حبیبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری نخستین مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد اظهار کرد: با پایان رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، اولین اردوی آماده‌سازی این تیم برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقه‌های جهانی مجارستان برگزار شد. در این اردو تمرکز کادر فنی بر موضوعات استقامتی بود. پیک تمرین‌ها و مسابقه‌های ما رقابت‌های جهانی مجارستان است که در این بین ۶ کشتی‌گیر نیز در بازی‌های آسیایی جاکارتا حاضر خواهند بود.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که اولویت مسئولان تیم ملی بیشتر بازی‌های آسیایی است یا جهانی، گفت: مسابقه‌های جهانی مجارستان اولویت بیشتری برای کادر فنی و به طور کلی کشتی‌گیران دارد. البته بازی‌های آسیایی هم برای ما مهم است و هرچند اوزان کشتی نسبت به دوره قبل با دو وزن کاهش به ۶ وزن رسیده است اما باز هم بیشترین توقع برای کسب مدال طلا از کشتی است.

وی با اشاره به در پیش بودن دو تورنمنت مهم گرجستان و یاشاردوغو ترکیه خاطرنشان کرد: بعد از حضور در تورنمنت‌های پیش رو شورای فنی کشتی آزاد ترکیب تیم ملی در بازی‌های آسیایی و مسابقه‌های جهانی را اعلام خواهد کرد. نحوه عملکرد کشتی‌گیران در تورنمنت‌های خارجی به همراه نتایج انتخابی تیم ملی و عملکرد اردویی آن‌ها در انتخاب نفرات نهایی اثرگذار خواهد بود.

وی درباره مصدومان تیم ملی نیز گفت: حسن یزدانی در فینال انتخابی تیم ملی دچار مصدومیت شد اما آرام آرام آماده تمرین‌های کشتی می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد. علیرضا گودرزی و میثم نصیری نیز با مصدومیت‌هایی مواجهند که جدی نیست. عزت‌الله اکبری نیز به دلیل مصدومیت در  تمرین‌ها غایب بود.

حبیبی در ادامه درباره کنار رفتن حسن رحیمی، مسعود اسماعیل‌پور، رضا یزدانی و کمیل قاسمی از تیم ملی و حاضر نشدن آن‌ها در اردوی تیم ملی علی رغم دعوت کادر فنی برای حضور اختیاری در این اردوها گفت: این چهار کشتی‌گیر از بزرگان کشتی ایران هستند و شورای فنی به آن‌ها فرصت داد تا به صورت اختیاری به اردو بیایند اما آن‌ها این کار را انجام ندادند. ما از وضعیت رضا یزدانی اطلاعی نداریم و نمی‌دانیم در چه مرحله تمرینی حضور دارد. بنابراین باید به اردو بیاید و تمرین کند تا خروجی کار او را به شورای فنی ارائه دهیم و آن‌ها تصمیم‌گیری کنند. خبر خاصی از او نداریم و باید ببینیم برای اردوهای بعدی چه تصمیمی گرفته می‌شود. فدراسیون کشتی تصمیم گرفت این افراد در اردو حاضر شوند تا از نقطه نظرات و تجربه‌شان استفاده شود و به تیم ملی کمک کنند اما هیچ کدام از آن‌ها در اردو حاضر نشدند. به هر حال برای پوشیدن دوبنده تیم ملی شرایط و ضوابطی لازم است که باید مورد توجه قرار گیرد. این کشتی‌گیران نیز باید شرایط‌شان دیده شود تا شورای فنی درخصوص آن‌ها تصمیم‌گیری نهایی داشته باشد.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد درباره اقدام مسئولان کمیته ملیالمپیک در کاهش بودجه فدراسیون کشتی در شرایطی که بازی‌های آسیایی پیش رو است گفت: کشتی همیشه مظلوم بوده اما مظلومی که با قدرت رفتار کرده است. هزینه جاری فدراسیون در سال رقمی در حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان است. اینکه بودجه ما کم شده باعث ناراحتی، دلخوری و دلسردی اهالی کشتی شده است. این گونه مواضع قطعا باعث کدورت و دلشکستگی می‌شود. خادم هم به خاطر این گونه مشکلات بود که دلش شکست. الان کشتی پس از پشت سر گذاشتن ماه‌های دشوار به یک آرامش رسیده و می‌توانیم مدال‌های خوبی را در بازی‌های آسیایی کسب کنیم. تیم خوبی داریم و این باور وجود دارد که نتایج خوبی به دست بیاید. 

وی افزود: کمیته ملی المپیک نباید این کار را انجام می‌داد. درست است شرایط اقتصادی مملکت خاص است اما برای رشته‌ای مثل کشتی نباید این کار را انجام می‌دادند. ما رویدادهای زیادی را پیش رو داریم و آماده‌سازی اعزام کشتی‌گیران به مسابقه‌های جهانی و دیگر رویدادها هزینه‌های زیادی را در بر دارد. من در مجامع برگزار شده کشتی حضور داشتم و مسئولان در حرف اعلام کردند که ما کاملا آماده حمایت هستیم اما واقعا در عمل کاری انجام ندادند. کشتی برای مردم ما بسیار مهم است و از مسئولان این توقع می‌رود که متناسب با شان و جایگاه کشتی به آن توجه کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.