صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تیم مذاکره‌کننده براساس راهبردهای تعیین‌شده ازسوی رهبری پای میز مذاکره حاضر شود

یک عضو فراکسیون امید:

تیم مذاکره‌کننده براساس راهبردهای تعیین‌شده ازسوی رهبری پای میز مذاکره حاضر شود

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید گفت: شروط مقام معظم رهبری برای ادامه برجام یک ضمانت اجرایی است چرا که در طی برجام اروپایی‌ها این شروط را پذیرفته‌اند اما به خیلی از آنها عمل نکرده‌اند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، جلال میرزایی با اشاره به شروط مقام معظم رهبری برای ادامه برجام با اروپا، بیان کرد: مقام معظم رهبری واقعیات جامعه را بیان کردند، همان‌طور که ایشان گفتند ما نباید اقتصاد کشور را به برجام گره بزنیم. اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه اقتصادی باید بنشینند و ارزیابی کنند که چگونه می‌توان به گونه‌ای عمل کرد که تاثیر تحولات بین‌المللی بر مسائل اقتصادی کشور کاسته شود چرا که امروز وضعیت اقتصادی برای مردم نارضایتی ایجاد کرده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: شروطی که رهبری فرموده‌اند به تیم مذاکره‌کننده کمک می‌کند تا با داشتن استراتژی مشخص پای میز مذاکره با اروپایی‌ها حاضر شود. بر اساس این شروط ما باید تلاش کنیم تا از طریق مذاکره به این خواسته‌ها که مقام معظم رهبری فرمودند و جزء حداقل‌های موجود و خواسته معقول و مشروع است، برسیم. اگر قرار است ما در برجام بمانیم اروپایی‌ها نیز باید به تعهدات خود عمل کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: آمریکا امروز تعهد خود را زیر پا گذاشته است و اروپایی‌ها از ما می‌خواهند به خاطر صلح و امنیت بین‌المللی در این توافق بمانیم. شروط مقام معظم رهبری نیز بیشتر یک ضمانت اجرایی است که در طی برجام نیز اروپایی‌ها آن را پذیرفته بودند اما به خیلی از آنها عمل نکرده بودند. اگر امروز که آمریکا از برجام خارج شده، اروپایی‌ها بیایند و به جمهوری اسلامی ضمانت اجرایی دهند که ما هم نفت خود را بفروشیم و هم بتوانیم از درآمدهای نفتی خود استفاده کنیم جمهوری اسلامی می‌تواند برجام را ادامه دهد. اکنون نیز این اروپاست که باید بگوید صلح و امنیت بین‌المللی برای آن مهم است یا اینکه می‌خواهد بالاجبار ما را در مسیری قرار دهد که این مسیر به نفع هیچ کشوری نیست.

میرزایی خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما به تجربه بی‌اعتمادی اروپایی‌ها را دیده‌ایم و تیم مذاکره‌کننده نیز مبنا را عدم اعتماد به اروپا قرار داده است اما این عدم اعتماد به این معنا نیست که ما گفت‌وگو را کنار بگذاریم. متاسفانه امروز جریانی در داخل کشور با برداشتی اشتباه از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌خواهد راه دیپلماسی را ببندد. مقام معظم رهبری در کنار اینکه استراتژی را مشخص کرده‌اند راه دیپلماسی را باز گذاشته‌اند.

رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید تصریح کرد: از نظر من سخنان مقام معظم رهبری راهبرد است. تیم مذاکره‌کننده باید بر اساس این راهبرد و با اهداف مشخص شده پای میز مذاکره حضور یابد. اروپایی‌ها نیز این شروط را پذیرفته‌اند چرا که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز اعلام کرد که ما تلاش‌مان را می‌کنیم که این دغدغه‌ها و مواردی که رهبر ایران گفته‌اند مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.