صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / ایجاد ۱۳۳۶ شغل مستقیم در استان با تسهیلات این بانک در سال ۹۶
ایجاد ۱۳۳۶ شغل مستقیم در استان با تسهیلات این بانک در سال ۹۶

سرپرست شعبه بانک صنعت و معدن استان کرمانشاه:

ایجاد ۱۳۳۶ شغل مستقیم در استان با تسهیلات این بانک در سال ۹۶

درسال ۹۶ سه طرح بزرگ صنعتی با تامین مالی ۹ میلیون یورویی و ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی بانک صنعت در استان کرمانشاه به بهره برداری رسید و موجب اشتغال مستقیم تعداد ۱۳۳۶ نفر شد.
به گزارش کسب و کار نیوز محمد کلانتری سرپرست شعبه کرمانشاه بانک صنعت و معدن در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن ضمن بیان خبر یاد شده به سئوالات این پایگاه در خصوص نقش بانک در راستای توسعه صنعتی استان پاسخ گفت:
استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
در استان کرمانشاه ۱۰۰۰ واحد تولیدی ، دارای پروانه بهره برداری صنعتی فعال است که نتیجه آن اشتغال حدوداً ۳۰ هزار نفراست؛ ۹۲ درصد این واحدها صنایع کوچک با اشتغال کمتر از ۵۰ نفر ، ۴ درصد صنایع متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۴ درصد نیز صنایع بزرگ با اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در حال فعالیت می باشند.
همچنین واحد های تولید کننده خودرو ، روغن نباتی ، سیمان ، کاشی و سرامیک ، میلگرد و تیرآهن ،‌ لبنیات ، انواع دارو ، قند و رب گوجه فرنگی از مهمترین واحدهای صنعتی این استان است.
استان کرمانشاه با توجه به موقعیت استراتژیک و همجواری با کشور عراق دارای بهترین مزیت سرمایه گذاری جهت تولید محصولات صنعتی و صادرات به عراق و سایر کشورها است. در شهرکهای صنعتی استان، مشوق های معنی داری جهت سرمایه گذاری وجود دارد ، از جمله قیمت زمین که در برخی از شهرکها از ۵۰ تا ۸۵ درصد کاهش قیمت داشته و وجود شهرکهایی که شامل معافیت مالیاتی از ۱۳ تا ۱۵ سال می باشند و در بسیاری از شهرکها صنعتی استان امکانات زیر بنایی از جمله ، آب ، برق ، گاز ، تلفن و فیبر نوری نیز وجود دارد.
از سوی دیگر وجود ۲۶۰ معدن فعال با ذخیره قطعی ۱۰۸۲ میلیون تن و استخراج سالیانه ۱۷٫۵ میلیون تن و وجود ۲۰ نوع ماده معدنی در استان از جمله : قیر طبیعی ( بیتومین )‌ سنگ تزئینی ، (‌۴ نوع مرمریت ،‌لایم استون ،‌ تراورتن ،‌ گرانیت )‌ سنگ های ساختمانی (‌سنگ لاشه و مخلوط کوهی )‌ سنگ گچ ،‌ فلدسپات ،‌خاک صنعتی دولومیت از منابع طبیعی استان کرمانشاه محسوب می شود.
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟

بانک صنعت و معدن بر اساس نقش توسعه ای و تخصصی خود با تزریق تسهیلات به صنعت استان ، باعث شکوفایی و فعال شدن پتانسیل صنعتی و معدنی در حوزه های صنعت کاشی ، صنعت خودرو سازی (که به منزله ورود استان به صنعت خودرو و گامی مهم در راستای صنعتی شدن استان می باشد) ، صنایع قطعه سازی خودرو های سبک و سنگین، فرآوری و تولید شیرین بیان بصورت بلوک و پودر ( کاملاً صادرات محور) ، فعال شدن پتانسیل های موجود در بخش صنایع غذایی و محصولات لبنی، فرآوری قیر در بخش معدن و ایجاد واحد صنعتی تولید نخ لاستیک خودروهای سبک و سنگین شده است.
چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟
مهمترین عامل برای جذب مشتری و تمرکز حساب مشتریان ، تنوع در محصولات و خدمات بانکی است که در این راستا ،‌ بر اساس سیاستهای اعتباری بانک ، با ارائه خدماتی از قبیل صدور انواع ضمانت نامه ، ‌ایجاد حدود اعتباری ،‌ ارائه تسهیلات از محل کمکهای فنی و اعتباری ، پرداخت حقوق پرسنل ،‌ ایجاد صندوق امانات و….. این مهم عملیاتی شده و نیازمند رشد مستمر در خصوص تنوع محصولات قابل ارائه می باشد.
به موارد فوق بازاریابی و شناسایی صنعت گران خوشنام و شناساندن بانک صنعت و معدن بعنوان بانک توسعه ای – تخصصی بخش صنعت و معدن را باید اضافه کرد ؛ همچنین رفتار کارکنان بعنوان یک تیم منسجم و پاسخ به خواسته های مشتریان در کمترین زمان ممکن به منظور جلب رضایت مشتریان در دستور کار شعبه قرار گرفته است ، به نحوی که طی سال ۹۶ منابع شعبه ۳۰۰ درصد رشد داشته است.
طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
طی سال ۹۶ سه طرح با مشارکت بانک صنعت و معدن با حجم ۸۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ریالی ، ۹ میلیون یورو تسهیلات ارزی و تعداد ۱۳۳۶ اشتغال مستقیم به بهره برداری رسید. از جمله این طرح ها می توان به ایران خودرو کرمانشاه با تسهیلات ۴۵ میلیارد تومان و میزان اشتغال ۹۰۰ نفر ، ایلیا ذرت سبز با تسهیلات ارزی بیش از ۹ میلیون یورو و تسهیلات ریالی ۲۱ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر و فرش رجال کرمانشاه با تسهیلات ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی و اشتغال ۳۶ نفر اشاره کرد.
تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها؟
در حال حاضر تعداد ۵ طرح با مبلغ تسهیلات ارزی ۱۱۴٫۳ میلیون یورو و تسهیلات ریالی ۳۵ میلیارد تومان در حال اجرا می باشند که این طرح ها شامل شرکت زمزم آذربایجان ( کرمانشاه ) با مبلغ تسهیلات ۵۹٫۶ میلیون یورو و برآورد اشتغال مستقیم ۱۶۴ نفر و میزان پیشرفت فیزیک ۷۰درصد جهت تولید قوطی آلومینیومی دو تکه، شرکت ذوب آهن بیستون با مبلغ تسهیلات ۵۲٫۱ میلیون یورو و برآورد اشتغال مستقیم ۲۵۳ نفر و پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد جهت تولید شمش فولادی، شرکت کاغذ سازی بیستون تأمین با تسهیلات ریالی ۱۳ میلیارد تومانی و برآورد اشتغال مستقیم ۱۳۰ نفر و میزان پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد جهت تولید انواع تست لاینر و وایت تایپ و شرکت ایمان سرم با مبلغ تسهیلات ریالی ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی و تسهیلات ارزی ۲٫۶ میلیون یورویی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و اشتغال ۶۵ نفر جهت تولید انواع سرم های تزریقی می باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.