صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / امید به اشتغال در جوانان روستایی زنده شد
امید به اشتغال در جوانان روستایی زنده شد

امید به اشتغال در جوانان روستایی زنده شد

در سالهای گذشته موج مهاجرت از روستاها به شهرها زیاد شده و بسیاری از جوانان روستایی به امید پیدا کردن کار، رفتن به شهرها را به ماندن در روستا ترجیح داده اند. آن‌هایی هم که تصمیم به ماندن در روستا گرفتند، عمدتا مسن بوده و به‌دلیل تعلق عاطفی به محل زندگی از کوچ کردن انصراف داده اند. اکنون طرحی در مناطق روستایی در حال اجرا است که می‌تواند ریشه بیکاری در روستاها را خشکانده و امید را به خانه‌های روستایی برگرداند.

543

به گزارش کسب و کار نیوز، توانمندسازی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی مهمترین هدف طرح روستاتعاون است و با توجه به آنکه ایجاد شغل در روستاها ارزان و کم‌هزینه‌ است، از قالب تعاون استفاده شده تا روستاییان با تشکیل تعاونی و استفاده از ظرفیت‌های روستای محل سکونت خود، اشتغالزایی کنند.

به اعتقاد کارشناسان، توسعه در روستاها زمانی اتفاق می‌افتد که کار مشارکتی با حضور ذینفعان روستا انجام شود و با توجه به فلسفه وجودی تعاون که بر پایه همکاری و مشارکت جمعی است، طرح “روستاتعاون” بهترین مدل برای تحقق اهداف اشتغال پایدار به شمار می‌رود. در حال حاضر بسیاری از روستاهای کشورمان دارای منابع طبیعی، تولیدات کشاورزی و دامی و محصولات باغی هستند که استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای فعال کردن زمینه‌های کسب و کار روستایی به طور حتم در کاهش نرخ بیکاری روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه و گسترده به شهرها موثر خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت/تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.