صفحه اصلی / اجتماعی / دیده بان کسب و کار / اسناد حمل و نقلی در محورهای مواصلاتی قزوین کنترل می شود
اسناد حمل و نقلی در محورهای مواصلاتی قزوین کنترل می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

اسناد حمل و نقلی در محورهای مواصلاتی قزوین کنترل می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از اجرای طرح کنترل و نظارت برعملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی در محورهای مواصلاتی استان قزوین خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، افشین پیرنون اظهار کرد: به منظور حمل و نقل قانونمند و نظارت بر نحوه تردد و ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان قزوین طرح کنترل و نظارت مستمر طی یک سال گذشته تاکنون در سطح محورهای مواصلاتی استان توسط بازرسان این اداره کل در حال اجرا است.
پیرنون با اشاره به اینکه کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل موجب افزایش ضریب ایمنی و کاهش تخلفات حمل و نقلی رانندگان و شرکتهای مربوط به این حوزه می گردد گفت: اجرای این طرح از اردیبهشت سال ۹۶ آغاز شده که تا به امروز ۱۹۳۷۹ مورد کنترل و نظارت بر عملکرد اسناد ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای استان قزوین صورت گرفته که از این میزان ۱۹۰۹ مورد تخلف گزارش شده است.
وی در خصوص آمار ثبت شده طرح کنترل نظارتی در سال گذشته عنوان کرد: تعداد کنترل های نظارتی در سال ۹۶ شامل ۱۷۸۷۵ مورد می باشد که از این تعداد ۱۸۰۲ مورد تخلف مورد رسیدگی و صدور احکام قرار گرفته است.
پیرنون همچنین در خصوص میزان افزایش حمل و نقل کالا استان قزوین در سال گذشته گفت: در طی سال ۹۶ شاهد افزایش ۱۳ درصدی حمل و نقل کالا از مبداء در استان قزوین بوده ایم.
وی در ادامه افزود: عمده تخلفات شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، نداشتن کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی، صدوربارنامه صوری و استفاده غیرمجاز ازکارت هوشمند سایر رانندگان بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه عنوان کرد: طرح کنترل و نظارت بر عملکرد و بررسی اسناد حمل و نقلی تاثیر بسزایی در کاهش تخلفات و افزایش ایمنی جاده ها دارد.
پیرنون در ادامه گفت: از دیگر موضوعات مورد توجه در اجرای این طرح می توان به کنترل وضعیت معاینه فنی، تجهیزات ایمنی و فنی، مهار بار، داشتن بارنامه، رعایت میزان بار مجاز، همچنین رعایت مقررات عبور و مرور و فرار غیر قانونی بارهای استان اشاره کرد.
وی بیان کرد: اجرای این طرح کنترل نظارتی همواره به صورت مستمر توسط بازرسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و با همکاری مامورین پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان قزوین در حال اجرا است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.