صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ابداع ماشین لباسشویی جیبی! +تصاویر
ابداع ماشین لباسشویی جیبی! +تصاویر

ابداع ماشین لباسشویی جیبی! +تصاویر

محققان دستگاهی ابداع کرده‌اند که از امواج فراصوت برای تمیز کردن لباس‌ها استفاده می‌کند.

ماشین لباسشویی جیبی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از گیزمگ، پیدا کردن زمان برای شستن لباس‌ها در خانه به اندازه کافی دشوار هست، اما این دشواری در هنگام سفر بیشتر هم می‌شود.

دستگاهی به نام “سونیک سوک”(Sonic Soak) طراحی شده است که حکم یک ماشین لباسشویی کوچک و قابل حمل را دارد.

لباس‌ها، به ویژه لباس‌های نازک و ظریف و همچنین طلا و جواهرات، مسواک، کارد و چنگال، وسایل کودک، میوه، سبزیجات و اساسا هر چیز دیگری را می‌توان با آن به یک تشت آب انداخت تا با استفاده از امواج فراصوت آنها را تمیز کند.

این دستگاه با قرار گرفتن در آب، امواج صوتی با فرکانس بالا منتشر می‌کند که حباب‌های کوچک پرفشار ایجاد می‌کند. این حباب‌ها با برخورد به البسه یا وسایل درون آب، آلودگی‌هایی مانند خاک، روغن و باکتری‌ها را از بین می‌برند.

“سونیک سوک” متشکل از یک سیلندر فولاد ضد زنگ به اندازه ۱۰٫۵ در ۳٫۵ سانتی‌متر است که باید درون یک تشت یا سینک پر از آب و کمی مایع شوینده قرار داده شود. سپس باید آن را به برق متصل کرد.

این دستگاه ۵۰ هزار لرزش اولتراسونیک در هر ثانیه منتشر می‌کند و کاربران می‌توانند تایمر دستگاه را تنظیم کرده و تنظیمات مختلف را از طریق اپلیکیشن این دستگاه بر روی گوشی هوشمند خود اعمال کنند.

“سونیک سوک” شستن البسه و وسایل را در زمان کوتاهی انجام می‌دهد، اما پتانسیل این دستگاه فراتر از آن است.

تیم سازنده می‌گوید که این دستگاه می‌تواند پارچه‌های ظریف مانند ابریشم و توری، اقلام بهداشتی مانند مسواک و تیغ، شیشه کودک و پستانک، جواهرات نقره، اسباب بازی کودکان، ابزار، عینک، جواهرات، ظروف، میوه و سبزیجات را به راحتی تمیز کند.

کوچکتر بودن این دستگاه از یک گوشی هوشمند به این معنی است که “سونیک سوک” به راحتی قابل حمل است، بنابراین به آسانی می‌تواند همسفر شما باشد.

سازندگان همچنین اشاره می‌کنند که “سونیک سوک” تنها ۱۰ درصد انرژی و کمتر از ۲ درصد آب نسبت به ماشین لباسشویی معمولی استفاده می‌کند و به لطف محدودیت شنوایی انسان، بی‌صداست، چرا که گوش انسان توانایی شنیدن اصوات با فرکانس فراصوت را ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.